"Посока юг" е наречена изложбата, която Греди Асса откри на 8 декември, съобщават от галерия "Ракурси" - домакин на събитието до 30 декември. "Потапям се в забавеното време. Носталгия по позабравен пейзаж, нарисуван според естетиката на романтизма. Пространството се сгъва и разгъва. Синьото на нощта ме застига. Бавно съблича тя хамелеонските си настроения, подбудена от небесните светила. Неочаквано се появява сребристият диск - огромен, загадъчен - захвърлен в десния горен ъгъл. Разтварям се в невидимото му мълчание. Каква наивност - тук и сега, по романтичното", разказва художникът.
Изложбата е под надслов Посока Юг
Греди Асса е роден на 29 януари 1954 г. в Плевен. През 1981 г. завършва специалност стенопис във Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ в класа на проф. Никола Гелов. Работата си като преподавател започва в плевенската музикална гимназия, където негови ученици са били Евгени Димитров-Маестрото и Слави Трифонов. Работи в Националната художествена академия, където понастоящем е професор и ръководител на катедра „Мода“, а в периода 2000-2004 г. е заместник-ректор. Зам.-председател на Фонд „Култура“ при Министерство на културата (2000-2004). От 2010 г. до края на юли 2015 г. е изпълнителен директор на Национален дарителски фонд „13 века България“. Съпруг на преподавателката по културология в Софийския университет и преводачка на философска литература от френски език Жана Дамянова. На 6 февруари 2014 г. министърът на културата Петър Стоянович го награждава с отличието „Златен век“ за неговия голям принос в развитието на българската култура.
Изложбата е под надслов Посока Юг
През 1986-1987 г. Греди Асса, Андрей Даниел, Божидар Бояджиев, Вихрони Попнеделев, Недко Солаков и изкуствоведът Филип Зидаров основават групата за авангардно изкуство „Градът“. Заедно правят изложбите „Градът?“ (София, април 1988), „Вавилонска кула“ до Дома на хумора и сатирата в Габрово (май 1989), политическия хепънинг „Хамелеон“ по повод последния конгрес на ДКМС (София, януари 1990), „Градът Утопия“ в Галерия Бонингтън, Нотингам (1990), и „Таванската изложба“ в София. През 1989 г. членовете на групата основават своя едноименна галерия, която е и първата българска частна галерия, управлявана от художници. Галерията организира първата изложба в София на плакати на Христо Явашев-Кристо и на художника емигрант Харалампи Орошаков. След разпадането на група „Градът“ Греди Асса се завръща към живописта. Твори в областта на пейзажа, голото тяло, абстрактната живопис. Предпочитани техники са акварел, туш и маслени бои. Характерни за стила му са символизмът и интензивността на цветовете и енергията и скоростта на контраста. Негови картини са притежание на Националната художествена галерия, Софийската градска художествена галерия, Бундестага в Берлин, Музей „Петер Лудвиг“ в Кьолн, Колекция „Франк Пажес“ в Баден-Баден, Музей на холокоста във Вашингтон, Музей за европейско изкуство в Ню Йорк, Колекция „Джон Бърнс“ при Бостън Колидж, Бостън, Музей за съвременно изкуство в Ниш, Корпоративна колекция „Студио 9“ в Лондон.