0

Б утиците в мола удължиха намаленията за Черния петък, който тази година се падна на 26 ноември, през целия уикенд.

Въпреки това както отстъпките, така и пазаруването беше много по-вяло от предходни години, показа проверка на „Телеграф“.

Купувачите бяха малко повече от обикновено, но липсваха тълпите от годините преди пандемията.

Вялите намаления донякъде могат да се обяснят с факта, че много от търговските обекти, а и сайтове за онлайн пазаруване започнаха с промоциите за Черния петък седмица и даже повече преди самото му настъпване. И хората вече се бяха снабдили с каквото им е необходимо и похарчили парите си още преди 26 ноември. Другата причина е, че кризата удари по джоба на българите, чиято покупателна способност драстична намаля с галопиращата инфлация.

В много магазини за дрехи и обувки намаленията на цените не бяха повече от 20%, което почти по никакъв начин не стимулираше интереса на купувачите. На много места отстъпките не бяха отразени на етикета и клиентите трябваше изрично да питат коя цена е актуална.

Част от магазините за дрехи примамваха с реклами за 40% отстъпка, но вътре купувачите разочаровани разбираха, че това намаление се отнася само за отделни артикули – най-вече най-непривлекателните. Мнозина се сблъскваха с този факт чак на касата, когато трябваше да платят много по-висока сума от тази, която си бяха сметнали.

Не липсваха и фалшиви намаления. Магазин за бельо например продаваше уж с 20% отстъпка лятна пижамка на цена 30 лева, при положение че през лятото тя струваше 25. За нелоялна практика глобата е от 3000 до 30 000 лева.

"Времената не са леки за наемателите в търговския център, но тази година има много атрактивни оферти с до 70% намаления. Другата добра новина е, че кампанията продължава и през уикенда, а при някои варира и през целия месец," обясни пред БНТ Антоанета Тенева, организатор на събития в търговски център във Варна. Свръхнаплив от клиенти не е имало, допълни тя. Тенева посочи, че кампанията за "Черен петък" всъщност поставя началото и на коледното пазаруване.