Н ад 300 населени места са без транспортно обслужване, като най-тежка е ситуацията в Северозападна България.
Това каза за „Телеграф“ председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. Тя посочи, че причината за това са както ниските възнаграждения на водачите, така и че един млад човек трябва да чака 4 години, докато придобие необходимата категория за управление на автобус. „Годишно се подготвят не повече от 1000 човека за цялата страна, като 2/3 от тях заминават в чужбина, а другите се насочват към товарните превози, където дават между 2000 - 3000 евро заплата, докато при автобусните превози те са между 500 - 1000 евро.
Липсата на пътникопоток, на финансиране от страна на държавата, липсата на прилагане на Регламент 1370 си дават своето отражение“, категорична е тя. Милтенова обясни, че в момента шофьори са хора пред или в пенсионна възраст, като след тях няма кой да заеме мястото им.
НСОРБ
От Националното сдружение на общините в България коментираха за медията ни, че от 2022 г. настояват за преразглеждане на модела за субсидиране на обществения превоз на пътници и посочват, че друг проблем са тромавите процедури по реда на ЗОП и на Закона за концесиите, както и вътрешните договорки между превозвачите, които са довели до това на много места да се прилага т.нар. спешна мярка, която е допустима за не повече от две години. От организацията настояват да се намери механизъм, който да гарантира конкурентност и прозрачност за възлагане на обществения превоз на пътници, за да бъдат гарантирани превозите по нерентабилните линии.
Владимир Христовски