0

М инистерството на образованието и науката започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от 1-и до 10-и клас, съобщиха от ведомството. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна, които ще бъдат разделени на две групи – за учебните програми и за учебниците.

Министерството на образованието и науката започва преглед на учебното съдържание по общообразователните предмети от 1-и до 10-и клас, съобщиха от ведомството. В целия процес ще се включат повече от 170 специалисти от цялата страна, които ще бъдат разделени на две групи – за учебните програми и за учебниците.

Учители, методици и психолози ще анализират учебните програми по различните предмети.

Целта е да се оценят включените в тях понятия и термини,

очаквани резултати, наличието на връзки между различните предмети в съответния клас, както и на връзки между изучавания материал по един и същи предмет в различни класове. 

По-голямата група ще включва учители, излъчени от синдикалните и работодателските организации в средното образование и от Регионалните управления на образованието. Те ще четат учебниците по отделните предмети в съответния образователен етап – начален, прогимназиален и първи гимназиален, и ще преценяват доколко и как учебните програми са намерили отражение в съдържанието им.

Паралелно с това МОН ще поръча на независима социологическа агенция да направи допитване. Ще бъдат интервюирани представителни извадки от три целеви групи – учители по общообразователни предмети от 1-и до 10-и клас, ученици от начален, прогимназиален и първи гимназиален етап и родители на деца и младежи до 10-и клас.

До десетина дни МОН ще пусне и

анонимна онлайн анкета сред учениците от 3-и до 10-и клас в цялата страна.

Тя ще бъде разпространена чрез ученическите съвети в училищата. В нея децата и младежите ще могат да оценят колко сложен е за тях учебният материал по отделните предмети, има ли достатъчно време за затвърждаване на новия материал, доколко наученото ще им бъде полезно в живота и др. Учениците ще бъдат питани също дали учителите им използват съвременни методи на преподаване като работа в групи и по проекти, решаване на казуси, дигитални ресурси. Въпросите са формулирани по различен начин в зависимост от възрастта на учениците.

Попълващите анкетата няма да посочват имената и училището си, но ще отбелязват дали живеят в голям град, малък град или село. По-големите ученици ще трябва да напишат също средния си успех от първия учебен срок. Ученическите мнения ще се събират до края на април.