С тудентската книжка ще бъде дигитализирана. За да стане електронна, ще бъдат доразвити изработените от УНСС функционалности, обясниха пред „Телеграф“ от Министерството на електронното управление.
От няколко години студентите на стопанския университет нямат хартиена книжка, а от тази имат достъп до нея през телефона и може да се използва дори за библиотеката и стола.
УНСС предлага общо 21 онлайн услуги, сред които електронното извършване на справки и установяване на студентско положение. По време на среща между представители на университета и ведомството са обсъдени възможностите, изработените от учебното заведение функционалности да се доразвият.
Система
„Това ще позволи интегрирането им в централизирана система, която ще могат да използват всички държавни висши учебни заведения“, посочиха от Министерството на електронното управление. От там разясниха, че подобно на „Моето пространство“, с което разполага всеки регистриран потребител в портала за достъп до електронни услуги, ще бъде обособено и дигитално пространство за студенти. В него всичко, което е необходимо за взаимодействието между студентите и учебните заведения, ще бъде налично на един клик разстояние. За да бъдат дигитализирани административните услуги за студентите, ще бъде създадена работна група.
Начало
Желанието на УНСС и министерството е първият електронен документ да бъде уверението за студенти, което се използва например за намаление в БДЖ. „Създадената възможност от Министерството на електронното управление за централизирано заявяване на услуги ще може да се използва от всички висши учебни заведения“, посочиха от ведомството. Зам.-ректорът по дигитализация и киберсигурност в УНСС доц. д-р Росен Кирилов сподели пред „Телеграф“, че те вече са премахнали необходимостта от уверение за вътрешно ползване. Такова например е било изисквано при записване за общежитие или библиотека, но сега всичко става онлайн. Това ще може да се случи за външни институции, които искат да се докаже, че даден студент наистина е такъв. „Идеята е през системата институциите да могат централизирано да подават искане за издаване на уверение, за да са сигурни, че даден студент е студент. Това ще облекчи процеса“, обясни доц. Кирилов. По думите му целта е, когато е необходимо такова уверение, всяка институция сама да проверява дали дадено лице е студент. По същия начин ще може да се вади и академична справка с помощта на регистъра със студенти на министерството на образованието, който съдържа информация за всеки един от тях. „Така ще се спестяват усилия. Искаме да подобрим дигиталната среда, в която ще учат нашите студенти. Положили сме много усилия, ще се радваме да продължим работа и с Министерството на електронното управление“, подчерта зам.-ректорът.
Стела Маринова