0

Р еални оценки за учениците от 1-ви до 4-ти клас искат 35% от учителите, участвали в проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Сега знанията на най-малките се мерят предимно с усмихнати и намръщени човечета, подобни на емоджита. В 3-ти и 4-ти клас се пишат и оценки, но те нямат никаква тежест. В допитването са участвали над 5000 преподаватели и директори от 41 града.

Те са посочили трите най-важни национални образователни приоритета.

За 51% от учителите на първо място е съхраняването на учителя от прекомерния стрес в професията чрез прекатегоризация на учителския труд или въвеждане на компенсаторни механизми. Намаляване на административната тежест и освобождаване на учителя от несвойствени задължения е приоритет номер две за образователната система според 49,6% от анкетираните. Въвеждане на оценки в начален етап и повтаряне на класа при неусвояване на образователния минимум от учениците е третият приоритет, посочен от 35% от участниците. "Бързата скорост и либералният стил на образователната система в начален етап нанасят непоправими щети на учениците с дефицити, които трудно преодоляват в прогимназия и гимназия", обясняват от синдикат "Образование" (виж коментара на стр. 12).

Синдикатът е предложил ранното пенсиониране за учители и директори да става, без те да губят допълнителната добавка от Учителския пенсионен фонд.

На четвърто място участниците в анкетата класират намаляването на броя на учениците в паралелки и групи. Според председателя д-р Юлиян Петров за по-качествено образование те би трябвало да са не повече от 20.