0

К рай на хартиеното билетче, продавано от водачите в столичния градски транспорт. Новината съобщи Иван Антов, който е председател на директорите на Центъра за градска мобилност. Той обясни, че карнетката ще бъде заменена от фискален бон, който ще се отпечатва от принтер, инсталиран в кабините на водачите. Той, за разлика от предшественика си, няма нужда да бъде чекиран, но и не дава право на прехвърляне както останалите превозни документи „30+“ и „60+“. Антов обясни, че цената му няма да се промени, тъй като тя е наказателна за пътниците, които занимават шофьорите с несвойствени за тях дейности.

Нощен

Връщат нощния транспорт на два етапа - до края на октомври да бъдат пуснати автобусите до жк „Младост“ – жк „Люлин“ и „Студентски град“ до кв. „Обеля“. А след това, най-късно до края на годината, да бъде пусната и тази от жк „Овча купел 2“ до кв. „Васил Левски“ и жк „Дружба“ до жк „Гоце Делчев“. Докладът, с който се иска това, е внесен в Столичния общински съвет от ГЕРБ и „Спаси София“. Председателят на комисията по транспорт Карлос Контрера коментира пред „Телеграф“, че това може да стане факт в края на годината или началото на следващата. От своя страна лидерът на „Спаси София“ Борис Бонев каза на пресконференция, че се надява разумът да надделее и четирите линии да се върнат през септември, като маршрутите им са допълнени. Той добави, че също така са успели да извоюват нощният транспорт да бъде включен в годишната карта и обяви, че ще се бори интервалът му на движение да бъде намален от 60 мин. на половин час. От своя страна Контрера коментира, че сегашната концепция е сбъркана и по-скоро трябва да се мисли за денонощни линии. „Така хем през деня ще има обслужване, хем през нощта основните направления „Студентски град“, летище, Централна гара ще могат да се покрият“, поясни той и подчерта, че най-натоварената линия в петък и събота е тази до „Студентски град“. Попитан дали проблемът не може да се реши, ако метрото стане денонощно, председателят каза, че е възможно, но със сигурност това е по-скъп вариант от автобусния транспорт. Според него подземната железница може да не е напълно нощна, но с няколко добавени курса може да се случат нещата.

Страната

Нощен транспорт има във Варна и в Бургас. За първи път в черноморската столица има такъв. Той се обслужва от пет автобусни линии, свързващи центъра с крайните квартали, и ще работи до 1:00 часа след полунощ. Нощният транспорт ще се движи до 15 септември. В Бургас линиите се движат от 23:30 до 4 часа. Цената на билета е 2 лева и той се закупува от водача на автобуса.