В ъпреки европейските санкции, руснаците все пак долетяха до Рим за погребението на папа Франциск.

Заради санкциите групата от Москва летя на "Ил-96" 7 часа и половина.
Самолетът кацна в петък на летище Фиумичино в Рим (FCO), превозвайки делегация от руски официални лица, пристигнали за погребението на папа Франциск, насрочено за събота, 26 април.

Полетът, който обикновено би продължил около три часа, този път беше удължен до 7 часа и 30 минути - всичко това поради санкциите, наложени на Русия от европейски и западни страни.

Как го направиха: Използваха обходен маршрут, като избегнаха почти цяла Европа.

Самолетът с регистрационен номер RA-96014, произведен през 2005 г., е част от флота на Специалния авиационен отряд „Русия“ (Специалный летный отрад «Россия»), подразделение, отговорно за транспортирането на висши държавни служители и специални пратки, включително президента Владимир Путин.

Полет RSD935, който щеше да лети директно от Москва до Рим по най-краткия маршрут над Беларус, Полша, Чехия и Австрия, сега трябваше да поеме по далечен южен маршрут, за да избегне въздушното пространство на държави, наложили санкции на Русия.

Самолетът излетя от летище Внуково (VKO), в югозападните покрайнини на Москва, след което се насочи на югоизток, заобикаляйки Украйна в широка дъга и не навлизайки в грузинското въздушно пространство, а продължавайки точно покрай грузинската граница, прелитайки над руското черноморско крайбрежие.

След това навлезе в турското въздушно пространство, прелетя над централна Турция, след това над Анталия и накрая продължи на юг, почти до брега на Египет. В този момент руският Илюшин избягва както кипърското, така и гръцкото въздушно пространство, както и остров Крит, след което навлиза над източното Средиземно море, прекарвайки по-голямата част от полета над вода.
Полетът продължи към италианското въздушно пространство, където самолетът влезе от юг, прелетя над Тиренско море, а след това следваше западното крайбрежие на Апенинския полуостров, чак до Рим, където успешно кацна на летище Фиумичино.

Screenshot/Aero

Полетът е извършен рутинно, на крейсерска височина между 10 400 и 11 000 метра (FL340–FL360), според данни от услугата Flightradar24.

Подобни обходни полети се превърнаха в нова реалност за руските държавни самолети от февруари 2022 г., когато започна руската атака срещу Украйна, пише Aero.

По това време членовете на ЕС и НАТО затвориха въздушното си пространство за руски самолети, което значително усложни всякакви международни пътувания на официалните руски делегации.

По подобен начин пътува и външният министър Сергей Лавров до Северна Македония и Малта, което също изискваше сложни маршрути извън Европа.