1

Р еорганизацията на пътното движение по участък от под километър между Попа, НДК и Петте кьошета в София се превърна в скандала на седмицата, а живеещите там всяка вечер блокират трафика в опит да накарат общината да се откаже от намеренията си.

СПОРЪТ СЕ РАЗРАСТВА: Съдът подхвана новата организация на „П. Евтимий“ след заведеното дело!

А те са изграждане на бус лента и велоалеи, заради което обаче се намалява броят на паркоместата, което пряко касае местната общност. Като изявени говорители по темата се сблъскаха експертът по пътна безопасност и пътно проектиране Диана Русинова и столичният кмет Васил Терзиев.

Жалба

Първо пред „Телеграф“ Русинова обяви, че ще обжалва реорганизацията в съда и ще сигнализира прокуратурата за разходването на над 1 млн. лева за реализирането на проекта. Според нея той се изпълнява в нарушение на шест наредби и два закона. Тя каза, че ще иска съдът да върне старата ситуация в района. Русинова обясни, че има процедура, която трябва стриктно да се следва при изработка и съгласуване и издаване на проекти за организация на движението, защото от нея зависи животът на хората. „Тази процедура не е спазена от управляващите в Столичната община“, каза експертът. Тя подчерта, че най-вероятно дейностите са извършени без документи, защото толкова дни след избухване на напрежението от „Московска“ 33 не са представили нито заповедта, нито проекта. Според експерта шофьорите няма да могат да паркират на новите паркоместа, без да навлизат в насрещното, което представлява риск от катастрофи.

Подкрепа

Кметът Васил Терзиев обаче защити проекта. "Аз вярвам в целесъобразността на този проект и че промените, които се правят в дългосрочен план, са за добро и това, което понякога се изпуска, е, че това е само една малка част от промените, които се правят. Никой не е глух, чуваме ги хората за паркоместата и търсим решения. Търсим къде да реализираме подземни паркинги, имаме няколко локации, но не може всичко да стане по едно и също време", заяви кметът. "Всяка една промяна е болезнена. И когато беше затворен булевард "Витоша", и когато се вкараха зоните, и когато ни накараха да слагаме колани, и когато трябваше да се научим да спираме на пешеходни пътеки и да приемем, че пешеходците имат права", допълни Терзиев. "Това е проект, който е бил дискутиран много пъти през годините, и това е много важно да се знае. Това не е проект, за който са се сетили от "Спаси София" или кметът Терзиев. Това е проект, който е заложен в плана за устойчива градска мобилност от над десет години и е препотвърден в различни доклади на чужди архитекти, които са се занимавали с градоустройство", каза Васил Терзиев.