0
Оя ярко червено през оранжево до бордо и дори черно, без да изключваме бялото -  това е палитрата с модни червила. Най-актуални за сезона са кораловите, червени и розови тонове. Оранжевото пък се съчетава перфектно със слънчевия загар от ваканцията. Ярко розовото е особено подходящо за младите момичетата. Заедно с дръзките ярки решения, не изключвайте и  класическите  и „вечно” актуални  бежово и розово. С различна текстура и блясък – мат, с блясък, дискретно или с ултра силни пигменти .
Dolce&Gabbana налагат червено с цвят на вино. Vivienne Westwood, Antonio Berardi  и Stella McCartney стоят зад всички нюанси на червеното, без да забравят телесните цветови.
Moschino, Guy Laroche, Nanette Lepore залагат на розовото – от нежно, чаено до наситено. Carolina Herrera и  JPG накланят везните към блестящото, а .Zac Posen и Burberry предпочитат мат.
Към 350-те нюанса Color Riche на LOreal
тази година добави 5 с матов завършек. Обновена е не само палитрата , но и асортиментът. И ако марката през 2009 г. предложи серум за устни с антиейдж ефект, през 2014 лансира лаково червило. Формулата му е новаторска. За наситения цвят отговарят липиди, които разпръскват пигмента, а заради растителните масла, текстурата е нежна за плъзгащо нанасяне.
Dior лансира червилото Dior Rouge. Гамата включва балсам червило Rouge Dior Baume, а за неотразимия блясък допринася глосът Dior Rouge Brillante с наситен цвят на трайно червило. Те се грижат и за устните с вит. Е и активни съставки, които стимулират синтеза на колаген. Актуалното за сезона номер 999 е наситено червено. Заедно с пастелно розовото 468 Bonheur и светлия корал 808 Victoria вие сте готови за ваканцията.
Обновената гама Rouge Coco може ад видите върху устните на Кийра Найтли. 24 цвята и 3D хидратация с хиалуронова киселина  и наситени пигменти гарантират ярък нюанс от първия слой.  
Независимо, коя марка  и цвят ще предпочетете, няма да сбъркате, защото повечето съвременни формули хидратират и предпазват устните, цветът е траен, а текстурата приятна.
За да стигне до там разкрасителната индустрия минава дълъг път, а съставът на на багрилото за устни претърпява няколко революции. От древността до днес жените изпробват природни продукти дори и токсични материали само и само да сложат акцент и за подчертаят устните. От стрити оловни скали, печени мравки, бръмбъри на прах, ларви,  йод, бром и дори токсични водорасли, за да стигне до супер технологиите днес  за подхранване с растителни масла, витамини, антиоксиданти  и 3D хидратация.
Днес червилото е един от най-продаваните козметични продукти. Статистиката сочи, че всяка година в света се продават над 900 милиона – или по 27 тубички на секунда. Историята му  е древна и датира от близо
5000 години преди Христа  
В древна Месопотамия разбивали на прах полускъпоценни камъни и ги смесвали с пчелен восък, за да ги нанесат върху устните. Първите данни за ползване на червило датират още от епохата на шумерите. Твърди се, че царица Шубад е ползвала смес от скали, богати на желязо и олово, и восък.
Индусите също оцветявали устните си в червено.
В древен Египет използвали йод, съединения на брома и растителни оцветители  -най-често водорасли. Така получавали червена боя, с която мъже и жени оцветявали устните си. Много от тези мазила обаче били токсични и често водели до заболявания.
Египтяните издигали в култ бялата кожа и красиво нарисуваното лице. За устните използвали  различни смеси от червена охра, кармин и други багрила. Очите също задължително били очертани с издължена, дебела черна линия.  
Допуска се, че това очертание е пазело очите от слънцето, тъй като черното привлича лъчите е служило като един вид слънчеви очила.
Клеопатра ползвала червило от карминови бръмбари и смес от и с яйца на мравки, кана и люспи от риба за наситено червен цвят
В древна Елада червените устни били запазен знак на жрици на платената любов. За да направят устните си по-съблазнителни, те  ползвали всичко от червено вино до черници и всякакви подходящи храни.
 Според Овидий римските жени разчитали на богата гама от цветове , но моден както днес бил яркочервеният. Получавали го от смес на миниум и цинобър, за които днес знаем, че са токсични.   
През ХVI век диктаторка на модата  става  кралицата на Англия  Елизабет I. Тя налага нова мода –
тебеширено-бяло лице и ярко червено червило.
Приготвяли го от смес на пчелен восък и червена боя от живачен сулфид и   различни растения. След смъртта й червенето на устните е заклеймено от църквата. А английският свещеник Томас Хал  го обявява за „дяволска работа”.Според него жените, които оцветявали устните си в алено, опитвали да „прелъстят другите и да запалят огъня на страстта в сърцата на тези, които спират погледа си върху тях”.
Не закъснява и рестрикция, която влиза със силата на закон. През 1770 г. английският парламент въвежда закон, който отрича червилото. Той гласи, че жените, прелъстяващи мъжете със силата на грима, трябва да се третират като вещици.
Въпреки законите, забраните на църквата и ограниченията, след Втората световна война с развитие на кино-индустрията червилата стават хит, а холивудските актриси го налагат като задължителен моден аксесоар. Икони от черно-белия му период като Марлене Дитрих, Грета Гарбо и Джоан  Крофорд диктуват различни стилове. За популяризирането му дават своя принос и холивудските актриси Глория Суонсън и Лана Търнър.
Истински триумф на червеното идва с ерата Шанел,
която носи яркочервено червило.
След войната на мода идва русото с Мерлин Монро и устни с цвят на череша.
Елизабет Арден и Елена Рубинщайн отварят първите козметични салони, които наред с продукти за разкрасяване, предлагат и голямо разнообразие от дейности – грим и масаж на лице.
Оттук тръгва и триумфът на червилата.