К омпанията за виртуална реалност на Марк Зукърбърг Meta ще въведе задължително разстояние между цифровите аватари на хората, след предупрежденията, че плановете на магната на социалните медии за създаване на метавселена ще доведат до нова вълна от онлайн тормоз.
Основателят на Facebook, залага на виртуалната реалност като на следващия източник на растеж за своята империя, но стратегията му вече е съпътствана от предупреждения, че във виртуалните светове има случаи на злоупотреби.
Наскоро потребителка, която тества Horizon Worlds, приложение за виртуална реалност, притежавано от Meta на Зукбърг, се оплака, че е била опипвана онлайн и призова за защитен балон около аватара си.
"Сексуалният тормоз не е шега работа в обикновения интернет, но присъствието във VR добавя още един слой, който прави събитието по-интензивно", казва тя.
Финансовите резултати на Facebook представляват разочарование за компания, която инвеститорите са свикнали да постига впечатляващ растеж.
Фейсбук претърпя загуба от 230 млрд. долара в най-големия еднодневен срив на акциите в САЩ, а самият Зукърбърг олекна с 27 млрд. долара.
В петък Meta обяви, че въвежда лични граници в две приложения за виртуална реалност: Horizon Worlds, където хората могат да се срещат с други VR потребители и да проектират свой собствен свят, и Horizon Venues, където се провеждат VR събития като комедийни шоута или музикални концерти. Компанията заяви, че разстоянието между хората ще бъде еквивалент на четири фута (около 1,2 м).
"Личната граница не позволява на никого да навлезе в личното пространство на вашия аватар. Ако някой се опита да навлезе в личната ви граница, системата ще спре движението му напред в момента, когато той достигне границата", заявиха от компанията. Meta въвежда границата от 4 фута като настройка по подразбиране и ще обмисли по-нататъшни промени, като например да позволи на хората сами да определят границите си.
"Смятаме, че това ще помогне за установяване на норми на поведение - а това е важно за сравнително нова среда като VR", заявиха от Meta.
Британският орган за надзор на данните също така заяви, че иска разяснения от Meta относно родителския контрол на популярната VR приставка Oculus Quest 2 на компанията, тъй като активисти предупредиха, че тя може да наруши кодекса за онлайн безопасност на децата, пише британският в. „Гардиън“. Службата на комисаря по информацията заяви, че ще разговаря с Meta, след като проучване на Центъра за борба с дигиталния тормоз посочи множество случаи на злоупотреба във VRChat, най-продаваното социално приложение за потребителите на слушалките Oculus.
Миналата година Зукърбърг преименува компанията си от Facebook Inc. на Meta в знак на това, че бъдещето на бизнеса му е в метавселената - концепция, при която физическият и цифровият свят се съчетават чрез виртуална и разширена реалност.
Въпреки че идеята за пълноценна метавселена е отдалечена на много години, Meta вече обяви инвестиционна програма на стойност 50 млн. долара, за да гарантира, че концепцията отговаря на регулаторните и правните изисквания, като разпределя парите между различни организации и академични институции.
Междувременно стана известно, че приложенията Facebook и Instagram могат спрат да функционират на територията на Европа, ако Meta (компанията майка) не получи разрешение за прехвърлянето, съхраняването и обработването на данните на европейските потребители на сървърите си в САЩ. Това предупреди Марк Зукърбърг в годишния отчет на компанията. Именно обмяната на данни между държавите е от ключово значение за предоставянето на услугите на социалната мрежа.
Междувременно ЕС и САЩ обявиха, че работят върху нов договор, който да гарантира безопасността на обмяната на данни, след като Европейския съд анулира старата правна рамка, наречена Privacy Shield, заради нарушения именно при защитата на данните.
Ключовият проблем за Meta е, че трансатлантическата обмяна на данни се регулира от подобни споразумения, а настоящите договори в момента са подложени на строг контрол в ЕС.
Meta предупреждава“, че ако не бъде приета нова правна рамка, компанията вероятно няма да може да предложи най-важните си услуги на територията на ЕС.