Б ългаринът инж. Снежан Иванчев създаде и патентова нова строителна технология, с която слага край на асфалта, дупките, паветата, плюещите плочки и феноменът „ремонт на ремонта“.
В нея той залага използването на бетон и гранит. Живеещият в Цюрих електроинженер е част от екипа, проектиращ най-мощните и модерни високоскоростни влакове в света, разказа пред „Телеграф“ освен за новия метод, така и за възможността тротоарите да се отопляват с минерална вода или с електрически нагреватели.
Той каза, че с метода му вече са запознати в регионалното ни министерство и чака покана, за да направи тестово трасе у нас.
Пътища
Инж. Иванчев обясни, че най-големият враг на бетона е солта, с която зимата снегопочистващите фирми пръскат, защото тя го разяжда.
„За да избегнем тези неприятности, аз го обличам в гранитни плочи, които са 3 м дълги, 1 м широки и 4 см дебели. Едната плоча е от порядъка на 300 кг“, обясни той. Също, че трасето се обработва, докато се стигне до пръст, след това се слага чакъл, от двете му страни се слагат вертикални гранитни плочи, налива се бетонът и върху него се поставят други гранитни плочи.
Той уточни, че дейностите се случват едновременно и еднократно, като те се изпълняват от 4 души - багерист, шофьор на самосвал и още двама. В зависимост от това дали се прави платно, тротоар или площад, може да се използва както сив гранит, така и цветен - жълт, червен и пр.
Отопление
64-годишният мъж, който е и член на Европейския център за транспортни политики, има идея и как да отоплява тротоарите, за да се сложи край на снегопочистването и пръскането със соли. За да се случи това, е необходимо температурата на тротоарите да се повиши с 5 градуса, като за целта може да се използва минералната ни вода или електрически нагреватели.
Те ще бъдат захранвани от енергия, произвеждана от магнитен двигател, който също е негово изобретение и очаква до края на годината да получи патента за него. „С него решаваме енергийните проблеми на населените места.
Този двигател, като се завърти веднъж, той не спира, докато има на Земята гравитация, магнетизъм и центробежни сили“, обясни инж. Иванчев и подчерта, че водата се спира лятото, тъй като няма нужда от отопление.
Владимир Христовски