Ч ервената Соня язди кон робот в голяма част от снимките на едноименния екшън, научи „Телеграф“.

От „Ню Бояна“ са прибегнали до трика с робота, за да изглеждат снимките по-ефектно.

Механика

Механичното животно така е докарано, че едно към едно прилича с породистия кон, използван в самия филм. За това особена заслуга имат художниците на екшъна, които са успели да създадат кон, който е по-реалистичен от истински, издават от „Ню Бояна“.

Конят робот изглежда като истински.

червената соня
НЮ БОЯНА/ МИЛЕНИУМ ФИЛМ

При снимките на робот не се размазва изображението на заден план, защото конят на практика стои на едно място и камерата може да придаде повече обем. Подобни роботи се ползват за обучаване на жокеи, но принципът е същият и със състезателите по родео, където механичен бик е язден от човек. При такъв бик обаче върху него трудно може човек да се задържи много повече от 8 секунди заради яростното и неочаквано въртене на животното. Докато в случая с коня на Червената Соня самата актриса в нейната роля твърди, че доста се е забавлявала, яздейки дълго време робота. Тя възкликва, че има опит и с истински кон. А режисьорката Ем Джей Басет го потвърждава.

Конят робот обаче няма крака, за да може яздещият го да пази по-добро равновесие. Останалото е въпрос на ъгъл на снимане, добър монтаж и компютърни ефекти.

Басейн

Някои от сцените обаче наистина Матилда Луц прави с жив кон. Особено ефектен е моментът в басейн, сниман посред студио. Той обаче е направен да изглежда като тропическа река, през която Червената Соня превежда верния си кон. За сцената е използван този път жив кон, който се наслаждава на работата си в басейна на студиото.

В западната преса критици отбелязват, че всъщност филмът „Червената Соня“ много хитро използва трикове, които изглеждат добре на екрана, а струват доста по-малко от приеманите преди това за традиционни похвати. Както „Телеграф“ научи, изпълнителен продуцент на „Червената Соня“ е Дарина Павлова.