0

Я понската компания Toyota започна тестове на автономно шофиране по обществената пътна мрежа в Европа. След успешно проведените симулации и изпитания на затворени трасета, Toyota започва изпитания на своите самостоятелно разработени системи за автономно шофиране в реална градска среда. Първите тестове са в оживения център на белгийската столица Брюксел. През следващите 13 месеца специално оборудваният седан Lexus LS ще се движи многократно по предварително установен маршрут в сърцето на европейските институции.

Японската компания Toyota започна тестове на автономно шофиране по обществената пътна мрежа в Европа. След успешно проведените симулации и изпитания на затворени трасета, Toyota започва изпитания на своите самостоятелно разработени системи за автономно шофиране в реална градска среда. Първите тестове са в оживения център на белгийската столица Брюксел. През следващите 13 месеца специално оборудваният седан Lexus LS ще се движи многократно по предварително установен маршрут в сърцето на европейските институции.

В глобален мащаб, изследователският и развоен център на Toyota в Брюксел, изпълнява ролята на регионален експертен център в областта на компютърната симулация, в който специалистите обучават компютрите да виждат и да разбират заобикалящата ги среда. Крайната цел на Toyota е свеждането на жертвите от пътнотранспортни произшествия до нула, a основната цел на този пилотен проект е да изследва сложното и непредвидимо човешко поведение и неговото въздействие върху работата на автономната система за шофиране. Адекватната реакция от страна на системата за сложността на градската среда и пъстротата на населението на град като Брюксел е от ключово значение за разбирането на човешкото поведение. След успешно проведените изпитания по обществената пътна мрежа в Япония и САЩ, сега към съзнанието на автомобила ще се добави и разбирането на европейските условия на движение.

Изпитателният Lexus LS е обикновен сериен автомобил, който ще се движи по нормалната общодостъпна пътна мрежа. Единствената разлика при него е монтираният на покрива сензорен модул, включващ радарни датчици, видеокамери и система за позициониране с висока точност. Зад волана на автомобила ще седи човек, отговорен за безопасността, който ще може да се намеси и да поеме управлението от системата за автономно движение по всяко време. Той ще бъде придружен и от оператор, който ще наблюдава действието на цялата система.

Toyota пристъпва към използване на този изследователски автомобил по обществената пътна мрежа след месеци на задълбочена подготовка на превозното средство, включваща техническа хомологация на системата за автономно движение, обучение на водачите, анализ на маршрута и взаимодействие с местните власти за придобиване на необходимите нормативни разрешения и одобрения. Тази изследователска програма е свързана с глобалната визия на Toyota за създаване на безопасност и все по-добра мобилност за всеки. Toyota разглежда взаимодействието между водача и превозното средство като добре синхронизирана работа в екип – специфичен подход към мобилността на бъдещето, наречен „Концепция за мобилно партньорство”.

С цел създаване на все по-достъпни и безопасни решения за мобилност, Toyota работи паралелно върху разработката на два модела за автономно движение – „Бодигард” и „Шофьор”. Разработвайки тези върхови технологични решения, Toyota се стреми да популяризира и да осигури широк достъп до съвременни решения за безопасност в своята продуктова гама. Toyota оборудва всички свои нови автомобили с модерни високотехнологични системи за асистенция на водача, познати като Toyota Safety Sense и Lexus Safety System+.