0

Б рат с различен цвят на кожата и умения зад волана като на Луис Хамилтън, простреляно ченге и мъжемелачка в униформата на парамедик – тези хора заобикалят номинирания за „Оскар“ актьор Джейк Джиленхол в премиерното заглавие за седмицата „Линейката“.

Брат с различен цвят на кожата и умения зад волана като на Луис Хамилтън, простреляно ченге и мъжемелачка в униформата на парамедик – тези хора заобикалят номинирания за „Оскар“ актьор Джейк Джиленхол в премиерното заглавие за седмицата „Линейката“.

Трилърът на режисьора Майкъл Бей (6 Underground) представя историята на двамата необичайни братя – Дани и Уил Шарп. Наследници на един от най-изпечените банкови обирджии в Лос Анджелис, двамата са поели по коренно различни пътища. Дани (Джиленхол) превзема часовника и занаята на биологичния си баща. Уил (Яхия Абдул-Матин II), който е осиновеното дете в семейството, избира да стане войник.

Коварно заболяване на любимата обаче принуждава доведеният брат да се върне обратно в престъпните среди. Той търси 231 000 долара, за да плати експериментално лечение. Дани обаче му предлага обир за 32 милиона от банката. Всичко – уви – се обърква, а в турбулентната завръзка, на Джиленхол му се налага да отвлече цяла линейка с гореспоменатите вече персонажи.

Филмът е високоадреналинен екшън, в който – за радост на зрителите – представите за добро и зло не са кристално ясни, както в голяма част от жанровите събратя на „Линейката“. Властелин на цялото внимание на публиката несъмнено е Джиленхол. Неговият Дани е автор на налудничавите планове за бягство. Той дирижира отвличането на линейката, води преговори със стотиците униформени по дирите им, участва в яростна престрелка с хеликоптери и т.н.

Освен пред камерата, Джиленхол доминира и зад нея. Това става ясно от разказите на екранния му брат Яхия Абдул-Матин II пред Esquire. „Имаше моменти, в които той взимаше камерата от Майк (Бей – б.а.) и докато се огледаш – той снима сцената“, разкрива Матин II. По думите му, неведнъж 41-годишната звезда от „Спайдърмен: Далеч от дома“ е режисирал сам цели сцени от „Линейката“.

Крайният резултат е интригуващ филм, който въпреки множеството си напрегнати моменти обаче е доста предвидим на сценарно ниво. Специално внимание Бей като че ли поставя повече на начина на заснемане, като добавя скоростни кадри, заснети с дрон, който сякаш често променя ъгъла си на летене. Така, той допринася допълнително динамика в действието. И със сигурност замайва главата... най-вече на зрителите с проблеми с вестибуларния апарат.