0

А мериканската компания Valkyrie Systems Aerospace получи субсидия от ВВС на САЩ за разработването на концепцията си HoverJet Guardian, която използва електрическо задвижване и комбинира вертикално излитане (VTOL) с високоскоростен реактивен полет и способности на амфибия.

Valkyrie HoverJet Guardian

 Valkyrie HoverJet Guardian
Valkyrie Systems Aerospace

Конкурса AFWERX, на Военновъздушните сили на САЩ (USAF), за концептуални високоскоростни въздухоплавателни средства с вертикално излитане и кацане (HSVTOL), предоставя възможност  на много частни компании да представят идеите си за следващо поколение VTOL самолети, способни да летят много по-бързо от настоящите VTOL модели, като V-22 Osprey.

Boing V-22 Osprey

 Boing V-22 Osprey
Boing

Концепцията на Valkyrie изглежда отговаря на изискванията. Това е мощен реактивен самолет с вградена електрическа VTOL система и възможност за пилотиране. Системата за вертикално излитане (VTOL), изглежда работи подобно на дрон, с четири или осем ротора монтирани коаксиално, които са интегрирани в масивните криле. След като се издигне вертикално, HoverJet Guardian използва чифт турбовитлови двигатели Pratt & Whitney, които предоставят общо 3700 kg хоризонтална.

Valkyrie HoverJet Guardian

 Valkyrie HoverJet Guardian
Valkyrie Systems Aerospace

Според Valkyrie, резултатът е 547 км/ч скорост на полета, дозвукова максимална скорост от 1127 км/ч и невероятните 15 часа във въздуха, на височини до 12 192 м. Това не е малко самолетче, при размери от 7,3 x 9,1 x 1,8 м и собствено тегло от 1905 кг. Зареден с гориво, пилот или товар до 907 кг, Guardian достига максимално тегло при излитане от 5443 кг. Това е значително повече от други VTOL концепции, който използват по-малко на брой и по-малки перки. Но тъй като, работи предимно с реактивно гориво, съхранението на енергия няма да бъде проблем и електрическите системи могат да работят на пълна мощност, а не в режим за ефективност. Високоскоростният VTOL притежава още способности. Guardian и неговият по-малък брат, Eagle UAV, очевидно са способни да кацат на водната повърхност и предлагат „три режима на работа: полет, въздушна възглавница и амфибия“. Точно как работи режимът въздушна възглавница остава загадка, но самолет, способен вертикално да излита и каца на почти всякаква повърхност, след което да достига скорост до звуковата бариера, очевидно би бил много полезна платформа. Компанията не разкрива какъв е размерът на субсидията от AFWERX, нито е представила публично прототип.

Valkyrie HoverJet Guardian

 Valkyrie HoverJet Guardian
Valkyrie Systems Aerospace

Така че, не е известно, доколко тези самолети са преминали етапа на концепция, въпреки че Valkyrie твърди, че са „продукт от над 25 години инженеринг, тестване и усъвършенстване, включващ седем поколения технологичен напредък“. Финансирането ще позволи на Valkyrie да продължи с разработването на концепцията през следващите шест месеца, като работи с USAF, USSOCOM и изпълнителя Collaboration.ai, който координира конкурса за HSVTOL концепции.Тук може да видите HoverJet Guardian.

Източник: Valkyrie Systems Aerospace