М ошеници точат лични данни и прибират парите ни с нова серия измами под формата на игра с подаръчни кутии, организирана уж от голяма верига за мебели с магазини у нас. За това предупреждават на сайта си от компанията.

За да получат подаръчна кутия, потребителите се приканват да въведат лични данни и да извършат плащане. От веригата призовават всички граждани да бъдат особено внимателни и да се информират от официалния сайт на компанията за всички актуални предложения, както и от безплатния телефон за връзка с клиенти.

Измамата се разпознава по няколко белега. Видеата са заснети в чужбина и хората в тях не говорят на български. Използвано е озвучаване с изкуствен интелект и гласовете звучат роботизирано. Линкът, на който ви приканват да кликнете, не води към официалния сайт на компанията. В коментарите под постовете хора с чужди имена ви уверяват на развален български, че не става дума за измама.

Карта

Това е поредната измама, с която се злоупотребява с името на компанията. „Телеграф“ писа за друг подобен случай, когато мошениците обещаваха в социалните мрежи подаръчна карта на стойност 1500 лева. За да я получат, хората бяха приканвани да въведат лични данни и адрес, след което да преминат на страница за плащане и да заплатят 4 лева.

От веригата дават няколко съвета как да разпознаем измамите. Така например трябва да търсим малки разлики в името на веригата, понеже мошениците често променят една буква или добавят допълнителни знаци. Друг съвет е в официалните страници на марки и медии да търсим синя отметка до името. Някои измамници могат да добавят фалшиви символи, изглеждащи като отметка за потвърждение, но върху тях не може да се кликне, както върху истинските.