0

А мериканският президент Джо Байдън назначи бившия кмет на Ню Орлиънс Мич Ландрю да надзирава изпълнението на инфраструктурния си план на стойност 1 трлн. долара, съобщи Белият дом, цитиран от Ройтерс.

Ландрю, който е също бивш заместник-губернатор на щата Луизиана от Демократическата партия, бе кмет на Ню Орлиънс между 2010 и 2018 г. и изигра важна роля, помагайки на града да преодолее последствията на разрушителния ураган Катрина през 2005 г.

Освен успешен политик, Ландрю е баща на пет деца и подкрепя The Jazz Foundation of America, чието призвание е да подкрепя джазмените и блусарите в САЩ в тежки моменти.

Камарата на представителите одобри инфраструктурния план по-рано този месец, а Сенатът го прие през август. Байдън ще подпише плана днес на церемония, в която се очаква да участват демократи и някои републиканци с най-голям принос за приемането му.

"Благодарен съм на президента и за мен е чест да бъде натоварен с координацията на най-голямата инфраструктурна инвестиция от поколения", посочи в изявление Ландрю и добави: "Работата ни ще изисква засилено партньорство в правителството и с щатските и местни лидери, бизнеса и работниците, за да създадем добре платени работни места и да възстановим Америка за средната класа".

Преди няколко дни на пресконференция в Белия дом министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутиджич обяви, че неговото министерство ще похарчи около един милиард долара за справяне с расовите неравенства, свързани със строителството на магистрали. Републиканците се нахвърлиха срещу Бутиджич, обвинявайки него и демократите, че търсят расизъм дори в пътищата. Но критиците си затварят очите пред факта, че расизмът е имал огромно влияние както върху транспорта, така и върху градското планиране в САЩ и десетилетията на расова сегрегация, официално премахната отдавна, все още разделят Америка.

Пийт Бутиджич, неотдавнашният съперник на Джо Байдън за президентската номинация на демократите даде пример с Ню Йорк. Бутиджич каза, че дори мостовете в града са изградени така, че представители на етническите и расови малцинства да не могат да стигнат до плажовете.

Освен това при строителството на магистралите между градовете проектантите умишлено са прекарвали пътя през „черните райони“ или полагали усилия „белите“ да бъдат от делени от черните с помощта на пътя.