В зети са ДНК-проби от 57 тела, открити досега след влаковата катастрофа в Гърция през нощта срещу 1 март. В същото време за първи път гръцката полиция съобщи, че други 56 души са обявени за безследно изчезнали.
Здравните власти отхвърлиха от самото начало решението за идентифициране на телата на живо, главно поради съображения за защита на психичното здраве на роднините, затова данните на жертвите ще бъдат кръстосани чрез генетичен материал.
Заместник-министърът на здравеопазването Мина Гага изрази съболезнования на семействата на жертвите на трагедията. Говорейки за изключително трудния процес на идентифициране на мъртвите, г-жа Гага подчерта, че това се извършва само чрез ДНК, тъй като е взето решение роднините да не влизат в контакт с телата, които могат да бъдат овъглени или разчленени.
До момента от СДВР са извършени 24 разпознавания на трупове, 20 по метода на ДНК анализ, 2 по метода на ДНК и пръстови отпечатъци и 2 само по метода на пръстовия анализ. Въпреки че процесът на ДНК обикновено отнема няколко дни, положени са усилия той да приключи до утре, петък.
Близките роднини на жертвите, когато идентификацията приключи, ще бъдат информирани от ръководителя на Идентификационния екип на гръцката полиция и специалист психолог.
Процесът по уведомяване на близките и приятелите на идентифицираните тела вече е започнал, като са уведомени първите четири семейства. Три хотела в град Лариса са на разположение на близките на жертвите и ранените.
Заради трагедията, която разтърси Гърция, всички планове на правителството и партиите за избори след 40 дни се променят. Ситуацията, която се разви на политическо ниво, не може да бъде предвидена. Единственото сигурно е, че избори на 9 април няма да има. А от кабинета на Премиера казаха, че няма място за изборни разговори, когато Гърция скърби.
Над 2 хиляди души протестираха втори ден в Атина и Солун, шокирани от трагедията, разиграла се при челен сблъсък между 2 композиции край Лариса.
Гръцките железници и столичното метро проведоха 24-часова стачка. Демонстранти и синдикати обвиняват железопътната компания и няколко правителства в небрежност и пренебрегване нуждите на железниците.
Властите обещават отговори след мащабно разследване. Членове на кабинета споделят пред Би Би Си, че инвестициите в железопътната система са били затруднени от гръцката дългова криза около 2010 г. и последвалите драстични мерки за икономии. Те бяха цената за спасителен план, договорен с ЕС и МВФ.
ТРАГЕДИЯТА В ГЪРЦИЯ: Министърът на транспорта подаде оставка