0

С ъпруга на Герасим Георгиев-Геро – това ще е най-новата роля на актрисата Параскева Джукелова, разкри пред „Телеграф“ самата тя. Двамата любимци са част от звездния състав на постановката „Срещи в сряда“ на театър Бонини. Пиесата е на Валентин Красногоров, а режисьор е Валентин Танев, който също участва в представлението. Шефът на театъра също има роля в комедията – Христо Бонин е съпруг на Йоана Буковска-Давидова. „Това е съвременна история за семейните взаимоотношения. Готвим я от месец и половина-два и на 28 ноември ще направим премиера в „Сълза и смях“. В Сливен и Ямбол ще са първите извънстолични представления, а през януари ще гостуваме в Пловдив и Варна“, сподели още Параскева Джукелова.

Вина

С Геро актрисата ще се срещне и на телевизионния екран в новия сериал на БНТ „Вина“, който се очаква да стартира по Коледа. Бащата на дъщеря й в живота Калина – Виктор Божинов, е режисьор на поредицата. Този път обаче той я е събрал в едно семейство с Михаил Билалов, с когото работиха успешно и в хитовото криминале „Под прикритие“. „Добре си партнираме с Мишо. Бяхме двойка и в предишния филм на Виктор „Голата истина за група Жигули“. Явно изглеждаме добре заедно на екрана, за да ни събере отново. Но този път обаче не сме така хармонично свързани“, издаде пред „Телеграф“ Джукелова. Името на сериала „Вина“ преплита две основни теми - виното и вината, която човек изпитва в различни ситуации и моменти в своя живот. Сюжетът се развива около винената индустрия. “Виното като култура, като дух е нещо интересно, много дълбоко, много смислено. Има сериозна връзка с живота и човешките отношения, с чувството за вина, което рано или късно човек изпитва по един или друг начин. Това е основната емоционална палитра на този филм. Всяка добра история се гради на конфликт, а за да го има, трябва да има две различни гледни точки. Героят на Билалов е едната гледна точка, която не се харесва на всички”, сподели при старта на снимките Божинов.

Жигули

Параскева Джукелова и Михаил Билалов са родители на младата актриса Клементина Фърцова в „Голата истина за група Жигули“. Според сюжета той е лидерът на групата Фори и спешно търси пари, за да изпрати наследницата в музикална академия в Лондон. Затова се нагърбва със сложната задача да поведе „Жигули“ отново към успеха, но с всеки изминал ден мисията започва да изглежда все по-невъзможна, като това води до множество комични обрати. С времето вкусовете на публиката се променят, групата е забравена, членовете са изпокарани помежду си, всеки от тях живее различен живот и тъне в неизвестност. Един ден всичко това се променя. Неочаквано телефонно обаждане ги принуждава да загърбят враждите и да се съберат отново. „Те се отнесоха към мен страшно приятелски, имахме много смислени разговори. Всеки един беше отдаден до лудост на работата си. Разбрах, че колкото и опит да имаш зад себе си, винаги присъства и едно мъничко притеснение дали усилията, които полагаш, са в правилна посока. Притеснението е добър знак - значи това, което правиш, е важно за теб. Просто трябва да си смел, категоричен и най-важното - да се забавляваш“, разказва за работата си с Джукелова и Билалов тяхната екранна щерка Клементина Фърцова.

Великият комбинатор

На 14 ноември Параскева Джукелова отбеляза 52-рия си рожден ден, а празникът се оказа двоен, тъй като се навършиха точно 30 г. от първата й премиера в Народния театър „Иван Вазов“. Тя е още студентка на Стефан Данаилов в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, когато режисьорът Андрей Аврамов я поставя на една сцена с легендарните Велко Кънев, Георги Мамалев, Илия Добрев, Михаил Петров, Сава Хашъмов в спектакъла „Великият комбинатор“ по Илф и Петров. Тъй като е възпитана в скромност и уважение, тя изпитва огромен респект към колегите си, а днес би посъветвала онова момиче да действа смело и смахнато, защото само така се оцелява в театралния свят.

Вазов

Актрисата отпразнува сценичния си юбилей в Народния със спектакъла „О, ти, която и да си“ на 17 ноември. След представлението тя покани всички зрители във фоайето на чаша вино. „Вълнуващо е, когато хората са доволни и впечатлени от видяната друга гледна точка за Вазов. Дойдоха приятели, с които не сме толкова близки. Поискаха да им препоръчам и други представления и веднага си запазиха билети за „Народът на Вазов“, сподели с „Телеграф“ звездата след тържеството. О, ти, която и да си“ е посветен на любовите в живота на Патриарха на българската литература. Параскева Джукелова си партнира с Биляна Петринска, Ева Тепавичарова, Радина Боршош и Ненчо Костов. Сценарният текст е на Мирела Иванова, а режисьор е Бойка Велкова. „Ние, четирите актриси, пресъздаваме всяка поне по три негови сърдечни тръпки. Най-много застъпена е Пелагия – неговата пловдивска любов, която играя аз. Няма много сведения за нея, но заради нея той е искал да се самоубие в един момент, толкова е бил нещастен от раздялата им. Не си е позволил да се ожени за нея точно заради обстоятелствата и невъзможността да се обвърже с жена с по-освободено поведение“, издава за героинята си Паци.

От Наташа и Олга до Елизабет и Маргарет

За своите 30 г. на сцената на Народния театър Параскева Джукелова е направила цял списък от роли, които са се превърнали в емблематични: Наташа във „Васа Железнова“ от Максим Горки, Кора в „Анатол“ от Артур Шнитцлер, Филис в „Обир“ от Джо Ортън, Надя в „Бягащи странници” от Алексей Казанцев, Елианта в „Мизантроп” от Жан Батист Молиер, Керън в „Август в Оклахома” от Трейси Летс, Триша в „Пет жени в еднакви рокли” от Алън Бол, Елизабет и Темида в „Ричард Трети“ по Уилям Шекспир, Маргарет в „Добри хора” от Дейвид Линдзи Абер, Саломия в „Последното изкушение” по Никос Казандзакис, Олга в „Чаровно лято с неизбежните му там неприятности“ от Максим Горки, Тео в „Спускане от връх Морган” от Артър Милър, Марселина в „Един безумен ден” от Пиер дьо Бомарше, Еди в „Лисичета“... И най-новите: Пелагия в „О, ти, която и да си...“, Сара в „Компания“, Лора в „Бележките под линия“, Мария в „Народът на Вазов“ и Доротея в „Чудесна неделя за Creve Ceour“.

Силата на българската жена

Ето какво разказва за спектакъла на Диана Добрева „Народът на Вазов“, който Джукелова е препоръчала на своите познати: „Без да е патриотарски, този спектакъл е изключително български, в него се говори за една от най-големите катастрофи в нашата история – войните, които сме водили през 1913 година, и геноцида, извършван над българското население в земите на днешна Македония и Източна Тракия. За силата на българския дух, за силата на българската жена, за мястото на интелигенцията. Един от героите в спектакъла е самият Иван Вазов - в изпълнението на Юлиан Вергов. Той има един монолог накрая. Текстът е на Александър Секулов. Всеки път зад кулисите ме побиват тръпки, като го слушам. Един народ има нужда от общи идеали и вяра, за да има бъдеще“.