0

Б лизо 60 процента от света използва социални медии и типичният потребител прекарва повече от два часа на ден в тях, сочи проучване на DataReportal, цитирано от Ал-Джазира.

С 4,8 милиарда потребители всеки ден социалните медии са неразделна част от днешния свят и основен начин да поддържаме връзка и да се информираме. MySpace е първата социална платформа, която достига 1 милион активни месечни потребители. Това се случва през 2004 г., а оттогава насам социалните мрежи изживяха истински бум. За две десетилетия ползвателите на социални медии се разраснаха до около 60 процента от световното население. Facebook продължава да носи короната като най-широко използваната социална медийна платформа с 2,96 милиарда активни месечни потребители. Стартирана през 2005 г., YouTube днес има впечатляваща аудитория от 2,51 милиарда дневни потребители. Следва Instagram, който е предпочитаната платформа за снимки и видео. След това имаме TikTok.

Време

Типичният потребител прекарва около 2,5 часа на ден в социалните медии. Това са 864 часа превъртане през приложения, което се равнява на 36 дни или малко повече от месец годишно. Когато удължим тази времева рамка през целия живот, числата стават още по-смайващи. Ако се приеме, че средната продължителност на живота е 72 години, като възрастта 16 е взета за начално законна за използване на социални медии, потребителите се оказва, че изкарват около 5 и половина години от живота си в социалните медии.

Риск

Проучванията обаче показват, че повсеместното използване на социални медии е свързано с отрицателни въздействия върху психичното здраве, като едно проучване установява, че продължителното използване на социални медии е свързано с увеличаване на депресивните симптоми при юноши. „Алгоритмите на всяка една социална мрежа работят по един и същи начин. Целта е да ви задържат там, колкото се може повече, независимо дали това, което гледате, има добър ефект върху вас. Ако мрежата види, че гледате определени неща, тя ще ви „сервира“ още и още от тях“, казва специалистът Кати О’Нийл.

За 20 години ползвателите на социални мрежи достигнаха 60% от световното население.