0

В сяка активна шопохоличка твърде често протяга ръце към грешни артикули. Опитът учи, но невинаги. Независимо дали става въпрос за твърде тесни дънки или пола с неподходяща за възрастта ни дължина, със сигурност всеки пази тоалети, скътани в гардероба, докато си повтаря лъжата „Един ден ще ги облека“. Затова редакторите на модната библия Vogue подариха на читателите си съвети за правилно подбиране на дрехи и аксесоари.

Всяка активна шопохоличка твърде често протяга ръце към грешни артикули. Опитът учи, но невинаги. Независимо дали става въпрос за твърде тесни дънки или пола с неподходяща за възрастта ни дължина, със сигурност всеки пази тоалети, скътани в гардероба, докато си повтаря лъжата „Един ден ще ги облека“. Затова редакторите на модната библия Vogue подариха на читателите си съвети за правилно подбиране на дрехи и аксесоари.

Онлайн шопинг

Редакторката Рейчъл Бесър обръща внимание на виртуалните обиколки по магазините. „Когато пазарувам онлайн, винаги търся магазин, който има специална полица за връщане на стоката. Тъжната реалност е, че когато пазаруваш по интернет и нямаш възможност да пробваш, често дрехата не ти е по мярка. Магазини, които нямат ясно представена политика за връщане, най-често изобщо нямат такава. Затова внимавайте“, казва тя.

Размерът има значение

Колежката й Александра Мичлър държи облеклото да отговаря на пропорциите. „Никога не си купувам нещо, което не стои добре на тялото ми, независимо колко съм се влюбила в даден тоалет. Да правиш малки подобрения е едно, но да носиш дрехи при шивач за промяна на размера е не само скъпо, а и губи чара си. Никога не е препоръчително да взимате нещо, което не ви пасва“, категорична е тя. Освен това Мичлър вярва, че е добре да инвестираме в дрехи, които са подходящи за различни поводи. „Много рядко си купувам неща, които ще използвам за едно събитие. Старая се всичко, за което харча пари, да е с добро качество и да е подходящо за много поводи. Дори най-официалните обувки на токчета могат да се съчетаят с дънки за небрежна вечер из града“, допълва тя.

Харчете разумно

Редакторката Шарлът Даймънд е бивш шопохолик и е успяла да се отърси от проблема си. „Независимо дали искам да си го призная или не, имаше период, в който имах мания за пазаруване. Прекарвах дълги часове в разглеждане на нова стока в интернет, поръчвах си дрехи за еднократно носене и всеки сезон си сменях гардероба. Миналата година реших да оптимизирам навиците си що се отнася до пазаруване. Сега, независимо дали става въпрос за дреха, бижу, или обувки, се спирам само на такива, които подхождат и за работа, и за вечерни партита. Както и аксесоари, които мога да нося всеки един сезон“, намигна тя.

Ретро

Лила Рамзи залага на дрехите от старите ленти. „Купувайте ретро. Аз най-често си купувам дрехи от 50-те, 60-те и 80-те години на миналия век. Говоря за пола с миди дължина и женствени силуети. Те винаги са подходящи“, разказва тя. Рамзи дава съвет и на дамите с тънка талия винаги да я подчертават. Що се отнася до обувките, тя е на мнение, че не е задължително да дефилираме по улицата с високи токчета, ако те не са ни удобни. Затова можем да съчетаем вечерна рокля с обувки на нисък ток, но с остър връх.

Качество вместо количество

Уилоу Линдли, която отговаря за материалите за аксесоари в изданието Vogue, следва максимата „Качеството е по-важно от количеството“. „Винаги проверявайте от какви материи са направени дрехите. Старая се да си купувам артикули, които са изработени от 100% естествени материали или поне се доближават до тези проценти – кашмир, памук, лен, коприна... Не само че такива дрехи са по-добри на допир и следователно за кожата, ами и ще живеят по-дълго“, съветва тя.

Подкрепяйте малкия бизнес

Редакторката Маделин Суонсън пък не робува на световноизвестните марки. Тя предпочита да подкрепя малкия бизнес и така да се различава от мнозинството. „Моите навици са свързани с това да избягвам големите лейбъли и да търся находки в малки магазини. Независимите търговци често предлагат уникални ръчно изработени артикули, които никъде другаде не могат да бъдат намерени“, казва тя. Суонсън напомня и да не вярваме на всичко, което виждаме в рекламите. Често, за да ни примамят, използват модели с нереалистично тънки талии и големи гърди, което означава, че на средностатистическата жена същият модел дреха ще стои по напълно различен начин.