1

Д обрата организация на транспорта е задължително условие за развитие на всеки голям град. Трафикът в столицата е кръвоносната система на местната икономика. Като модерна европейска столица София комбинира подземен и наземен транспорт, а наличието на голямо международно летище в рамките на околовръстния пътен пръстен означава, че в града има и въздушен транспорт. За да гарантираме висока ефективност, комбинирана с безопасност за хората, местните власти трябва да използваме най-авангардните системи и концепции за синхронизиране на трафика.

Приоритетите ми в областта на транспорта и пътната безопасност са следните:

  • Извеждане и ускоряване на автомобилен трафик от вътрешността на града чрез завършване на Околовръстния пръстен на София във вариант с две отделни платна във всяка посока, с поне по 3 ленти за движение във всяко платно.
  • Извеждане на автомобилен трафик от централната градска част чрез завършване на така наречения вътрешен градски ринг.
  • Целенасочени инвестиции в железопътен обществен транспорт – метро и трамваи, за да бъдат стимулирани гражданите да използват по-малко автомобили за пътувания в града.
  • Разширяване на довеждащия до метрото градски транспорт с малки екологични автобуси – със задвижване на ток или природен газ.
  • Подробен анализ на връзките между линиите на всички видове градски транспорт и оптимизиране на свързаността между тях.
  • Решаване на проблема с лифтовете на Витоша. Столичани заслужават да имат модерни лифтове, с които да стигат до високата част на планината бързо, сигурно и екологично чисто.
  • Инвестиции в умно проектирани велосипедни алеи и пешеходни маршрути, подкрепени с инициативи, които да стимулират хората да се придвижват в града пеша или с велосипеди.
  • Изграждане на така наречения зелен ринг на София, който ще даде възможност на много хора да стигат до работните си места пеша или с велосипед.
  • Преглед и ако се налага промяна на Общия устройствен план и Подробните устройствени планове на София, с цел да бъде съобразено новото строителство на публични и частни сгради с възможностите на уличната мрежа да поеме трафика от и към новите обекти.
  • Анализ на причините за транспортни "тапи" в града и целенасочени инвестиции за преодоляването им.
  • Изграждане на многоетажни подземни и наземни паркинги.
  • Разширяване на Синята и Зелената зони към райони с проблем с паркирането.
  • Стимулиране на частните инвестиции в обществено достъпни зарядни станции за електрически автомобили.
  • Анализ на местата с концентрация на пътно-транспортни произшествия и обезопасяването им с разделителни мантинели, повдигнати цветни пътни настилки, допълнително осветление, маркировка и видеонаблюдение.
  • Засилване на контрола за спазване на правилата за движение по пътищата.

* Това съдържание е част от платената изборна рубрика на медията.