0

А виокомпанията „Катай Пасифик“ планира да пренасочи полета си от Ню Йорк до Хонконг, за да избегне руското въздушно пространство, предаде График нюз.

Това ще бъде най-дългият комерсиален пътнически полет в света по разстояние – цели 16 618 километра, който самолетът Еърбъс А350-1000 ще измине за около 17 часа.

Миналата седмица „Катай Пасифик“ публикува на своя уебсайт нонстоп полет с вчерашна дата от Ню Йорк до Хонконг, който би прекарал във въздуха 17 часа и 50 минути. Той би надминал полета на сингапурските авиолинии от града държава в Югоизточна Азия до най-големия град в САЩ, при който се изминават около 15 343 км за 18 часа.

„Катай Пасифик“ отказа да назове причините, поради които ще заобикаля руското въздушно пространство, през което е летял по-рано, изтъкна агенция Блумбърг.

От авиокомпанията твърдят, че промяната се дължи на по-добри ветрове. "Сравняваме маршрути всеки ден и летим по най-ефективния маршрут спрямо условията", обясняват оттам пред Си Ен Ен.

По това време на годината над Атлантика има силни попътни ветрове, които ще гарантират полет от 16-17 часа. Това е по-удачно от маршрута над Тихия океан, допълват от компанията.

Много авиокомпании отмениха полетите си до руски градове или избягват небето над Русия заради инвазията на Москва в Украйна, изтъкна в. „Гардиън“.

Русия също затвори въздушното си пространство за превозвачи от няколко европейски страни и всички полети от и до Великобритания като реакция на подобна забрана.

Някои авиокомпании вече промениха маршрутите си, за да избегнат минаването през Сибир по пътя от Европа за Азия. Japan Airlines например пренасочи полета си от токийското летище Ханеда до лондонското Хийтроу през Аляска и Канада. Това добави четири часа и половина към времетраенето на полета, който досега продължаваше 11 ч и 55 минути.

Подобни промени вероятно ще бъдат само временни, като се имат предвид повишените разходи за превозвача от високите цени на петрола, както и несигурността за достъпа до руското въздушно пространство, изтъкна Блумбърг. 

Преди пандемията “Катай Пасифик“ имаше по три полета на ден между Хонконг и Ню Йорк. Досега полетите до азиатския финансов хъб бяха малко и редовно биваха отменяни заради изключително стриктните противоепидемични мерки срещу коронавируса в специалния китайски административен район, които водят и до липса на пътници.

От 1 април обаче правителството на Хонконг облекчи част от мерките и полети от САЩ и още няколко страни отново могат да кацат там. Всъщност пандемията само забави процеса за удължаване на полетите.

Самолетите стават все по-ефективни по отношение разхода на гориво, което позволява и удължаването на маршрутите им. И с падането на ограниченията и облекчаването на условията за пътувания полетите ще стават все по-дълги, при това в съвсем скоро време.

За по-късно тази година например са насрочени пътнически полети от по над 17 часа и половина, макар и за по-кратки разстояния от "едва" 14 000 км. Сред тях има полети от Ню Йорк и Далас съответно до новозеландския град Окланд и австралийския Мелбърн. 

През миналата година към рекордьорите се доближиха още два маршрута.

Единият е от Окланд до Доха, столицата на Катар, на Qatar Airways - с дължина 14 535 км и продължителност 17 часа и 40 минути, и с преминаване на 10 часови зони. Другият е полетът от австралийския град Пърт до Лондон, на Quantas - 14 500 км, които се вземат средно за 17 часа и 20 минути.