П рез 2030 г. Международната космическа станция ще бъде „пенсионирана“, а в момента НАСА работи с пълна сила върху новата си лаборатория, която ще лети в Космоса много по-далеч от Земята.

НЯМА ПАРИ: НАСА вече няма да търси вода на Луната!

В Торино, Италия, инженери тестват основния модул за Gateway. Това ще бъде лунната космическа станция, предназначена да осигури на астронавтите място за живеене, провеждане на научни изследвания и подготовка за лунни разходки, съобщава Mashable.

ПРОБИВ: Откриха пещера на Луната, в която могат да живеят хора!

В цилиндъра от снимките тук ще бъдат разположени животоподдържащите системи за космонавтите, оборудването за упражнения и научните инструменти. НАСА нарече основния модул HALO, съкращение от Habitation and Logistics Outpost.

Космическият телескоп “Джеймс Уеб” откри копие на Земята?

НАСА и нейните партньори планират да изпратят HALO и неговия задвижващ елемент в лунната орбита с ракета SpaceX Falcon Heavy още през следващата година, посрещайки първите си гости около 2028 г. Ако успее, Gateway ще бъде първата космическа станция в лунната орбита.

„НАСА и нейните международни партньори ще изследват научните мистерии на дълбокия космос с Gateway“, казват от агенцията, „за да върнат хората на Луната и да начертаят пътя за първите човешки мисии до Марс.“

Поддържането на космическа станция около планетарно тяло, различно от Земята, няма да бъде лесен подвиг. Докато МКС лети на над 400 км над Земята и е само на кратък космически полет при спешен случай, Луната е на разстояние от 384 000 км, като най-бързото пътуване обратно у дома ще отнема от два до четири дни.

Въпреки предизвикателствата НАСА получава много международна помощ, за да осъществи сглобяването на Gateway. Европа, Обединените арабски емирства, Канада и Япония допринасят с ключови компоненти за изграждането на станцията, която ще обикаля около Луната.

Необичайната орбита е предназначена да бъде икономична и да предлага сравнително близък достъп до южния полюс на Луната, където астронавтите ще изследват, ще търсят воден лед около сенчестите кратери и ще практикуват живот в извънземна среда.

Секцията HALO е само един от четирите модула, в които ще живеят и работят международни астронавти. НАСА разкри, че сглобяването на Gateway в космоса ще се извърши на етапи, започвайки с мисията Artemis IV, планирана за не по-рано от септември 2028 г. и завършвайки с Artemis VI. Частите за разширение ще бъдат изстреляни с космическия кораб Orion.

След като инженерите завършат стрес-тестовете на HALO в Thales Alenia Space в Италия, модулът ще отиде в Гилбърт, Аризона, където Northrop Grumman, неговият конструктор, ще завърши оборудването и ще го подготви за изстрелване.