М инистерството на транспорта на Япония нахлу в централата на автомобилния гигант Toyota, докато скандалът с неверните данни за безопасност ескалира.
Най-големият производител на автомобили в света се извини за предоставянето на неверни или манипулирани данни за тестове за сертифициране за безопасност.
Скандалът разтърси японската автомобилна индустрия, като конкурентите Honda, Mazda и Suzuki също признаха, че са предоставили грешни данни.
Toyota е продала повече от 11 милиона автомобила през 2023 г.
От компанията са категорични, че откритията не засягат безопасността на превозните средства, които вече са на пътя.
Компанията спря производството на три модела автомобили - Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross.
Освен това марката е обвинена в използването на модифицирани превозни средства по време на тестове за безопасност.
Акциите идват ден след като председателят на Toyota Акио Тойода се извини на клиентите и автомобилните ентусиасти.
Той се поклони дълбоко и задържа позицията за няколко секунди, което е обичайно в Япония, когато компаниите се извиняват за неправомерни действия.
Японските производители на автомобили Honda, Mazda и Suzuki също трябва да бъдат проверени от властите във връзка със същия проблем.
Honda заяви, че е открила нередности при тестове, свързани с шума и мощността на двигателя, но подчерта, че нейните превозни средства са безопасни за шофиране.
Mazda спря доставките на някои автомобили и заяви, че ще поеме разходите на своите доставчици.
Компанията обаче добави, че не планира да изтегля продукти.
Констатациите се отнасят и за един модел автомобил Suzuki, който вече не се произвежда.
Миналия декември автомобилният производител Daihatsu, собственост на Toyota, затвори всичките си заводи за повече от месец, след като призна, че е фалшифицирал тестове за безопасност.
Част от колите се продават с марката Toyota.
Daihatsu компенсира повече от 400 местни доставчици през периода, в който заводите му не работят.