0

Въпреки че концертът започна с близо 2 часа закъснение и 11-хилядната публика в зала Mediolanum Forum в Милано даже си позволи да освирка 65-годишната звезда, чакането приключи в момента, в който пристигна световноизвестната дизайнерка Донатела Версаче във ВИП сектора.

Компания й правеха известни личности от света на модата и музиката, сред които Джорджо Армани, Марко Менгони, както и легендарният вратар Джиджи Буфон.

 Извинението пред леко изнервената публика дойде под формата на признание, че никой не трябва да забравя от къде идва. „Тук съм в родината майка“, каза поп иконата, която има италиански произход. Тя говори на няколко пъти по около пет минути, в които отправи силни послания към аудиторията.

Пътешествие

„Пътешествието“, както Мадона го нарече, започна с кратка ретроспекция на кариерата й - от пристигането й в Ню Йорк през 1978 г. само с 35 долара в джоба, нейния дебют, провокативните моменти, които я съпътстват през целия й живот, до ден днешен. „Имаше едно нещо, за което баща ми беше прав – не станах танцьорка, аз се развих и станах музикант. Ако някой ми каже, че не мога да направя нещо, аз задължително го правя“, призна в лично откровение поп иконата.

 Откриващата й песен в центъра на сцената беше хитът й от 90-те Nothing really matters. Тя изпя най-известните си парчета, като публиката се зарадва най-много на Holiday, Everybody, Open your heart, Live to tell, Like a prayer, Hung up, Don’t tell me, La isla bonita и други.

 За изпълнението на Vogue Мадона на всеки свой концерт от турнето кани на сцената някоя известна личност, с която заедно да „оценяват“ тоалетите и представянето на танцьорите в „модно ревю“, като този път на стола до нея седна Донатела Версаче. Една от дъщерите на суперзвездата също участва в ревюто – Естер, 11 г. Друго от децата й от Малави – Мърси, 16 г., седеше зад рояла и акомпанираше към песента Bad girl.

Смисъл

Мадона посвети концерта си главно на своята майка, която губи на 5-годишна възраст, и на децата си, които й дават сили и смисъл и я спасяват. Мислим си, че ние трябва да отгледаме деца, да ги напътстваме и да им помагаме, а често е точно обратното, каза тя. Преди четири месеца поп иконата беше в реанимация с бактериална инфекция, заради което отложи частта от турнето си в САЩ. Преди един месец тя направи първия си концерт в Лондон.

 Интересуваме се какво ще облечем и какво ще ядем, без да си даваме сметка, че има хора, които се опитват да оцеляват. Има деца, които са малтретирани, обезглавявани, убивани. Ние сме късметлии. Трябва да си отворим очите за наистина тревожното, каза тя. След това изявление тя изпълни I will survive на Глория Гейнор, свирейки на китара.

No fear!

Ние можем да променим света с посланията, със светлината, която идва от нас. No fear! – беше друго от нейните послания, които тя накара публиката – 40 г.+, няколко пъти да извика. В залата се появиха портрети на исторически личности, вече покойници, които са имали влияние върху звездата.

В края на концерта имаше още един трибют. Докато Мадона сменяше третия си тоалет, на огромна видеостена в черни силуети като фотонегатив две фигури – на Майкъл Джексън и нея, танцуваха и пяха заедно. Мадона вплете мотиви от емблематичната си песен Like a virgin в хита Billie Jean, а на заден фон се появяваха снимки на двамата заедно през годините. Никога не можеш да се сбогуваш, се изписа накрая.

Поп дивата завърши концерта си с парти хита Bitch, I'm Madonna. Заедно с нея излязоха танцьорите й, облечени с най-емблематичните й костюми от кариерата й, като зрителите изпитаха затруднение да намерят истинската Мадона на сцената.

Преобладаващата част от публиката обаче реши да се наслади на последните няколко минути от концерта, тичайки към метрото, защото неведнъж на няколко екрана в залата имаше уведомления, че последният влак на метрото тръгва в един часа. В крайна сметка след два часа чакане на опашката, за влизане в залата преди концерта и още два часа в очакване Мадона да излезе на сцената, 65-годишната кралица на попа доказа, че още заслужава титлата си. Малко предпазлива в движенията, но за сметка на това част от прекрасна хореография, сценография, замисъл и визуална наслада за очите, удоволствие за музикалните й фенове  - в продължение на два часа, четири тоалета, три пъти прелитания на залата на платформа, тя въздейства върху публиката с посланията си.

* Автор: Константин Пл. Вълков, Милано