С ериалът на Нетфликс „Короната” направи невъзможни доскоро разкрития за живота и порядките в британското кралско семейство. Стрийминг платформата не се поколеба да извади мръсното бельо на Бъкингам. Синът на кралица Елизабет II Чарлз е описан като нетърпелив и жаден за власт. Според сериала още преди 30 години, по времето когато Джон Мейджър е премиер, Чарлз неистово и малоумно е търсел начини да накара тогава 65-годишната си майка да се оттегли от престола.
Сюжетът
Историята за сина, който мрази майка си, подкопа доверието към британската монархия. В крайна сметка интригата се проваля и любимата кралица на британците остава на власт. Тя също не е съвсем пожалена от сценаристите, тъй като е акцентирано на унизителното й отношение към съпругата на принц Хари - Меган Маркъл.
Кралското семейство нееднократно неуспешно се пробва да спре сериала с мотива, че са тиражирани лъжи, които уронват престижа на институцията. Битката се разгоря отново с пълна сила през седмицата, тъй като Нетфликс не само че не се отказа да разклати устоите на монархията, но заяви и планове да реализира епизод, който да разкаже за последните мигове на принцеса Даяна. Бившата съпруга на Чарлз почина при катастрофа, докато се опитваше да избяга от папараци. Темата е болна за кралската фамилия, тъй като и до днес има милиони хора, които не вярват, че катастрофата е случайна и подозират участието на британските тайни служби.
Династии
И ако „Короната” е фокусирана върху ежедневието и интригите на аристокрацията, по малко по-различен начин стоят нещата в суперпродукцията на Ридли Скот „Домът на Гучи“. Самият Маурицио Гучи е разстрелян на стълбите пред офиса си, като за основен подбудител е посочена съпругата му Патриция (във филма изиграна от Лейди Гага, б. р.). Историята за интриги, мръсни номера и пороци разтърсва целия свят. „Гучи“ е луксозна марка, създадена през далечната 1921 г. Тя достига своя апогей по времето на управлението на Маурицио. Жадната за власт и пари съпруга организира убийството му. За разлика от „Короната”, „Домът на Гучи” е създаден не на базата на слухове и измислени диалози, а на основата на документалната книга на разследващата журналистка Сара Джей. Но историята и скандалът не свършват дотук. Разказите за издевателства и пристрастеност са шокиращи.
Фамилията Гучи тръгва ударно през 70-те и 80-те години на миналия век. Иновации и революционният маркетинг много бързо отстъпват място на невиждани пороци и разхищение. Фабриките в Италия и бляскавите модни дефилета са заменени от яхти и луксозни купони на екзотични острови. Има и един интересен детайл, който обърква историята, и според засегнатите е достатъчен аргумент да се оспори истинността на цялата история. Става дума за тезата, че зад целия заговор стои единствено Патриция и основната й движеща сила е мозъчен тумор, от който е страдала. Тя се сдобива с прякора Черната вдовица. Фамилията има огромно влияние в Италия, където марката има легендарен статут. Филмът обаче е различен. Според сценаристите точно болестта на Патриция е изиграла основна роля за трагичните събития. Тезата е посрещната със свирепа ярост, а в съда са внесени многобройни искове за спиране и забрана на филма. Проблемът на продукцията е, че героите са с реални имена, като се показват епизоди от реални събития.
Далеч по-лека е съдбата на филми като „Кръстникът”, „Белязаният” и „Сънсет булевард”. В тях с документална точност е разказана историята на италианската мафия в Америка. Години наред наследниците на Франк Синатра се опитват да докажат, че той не е прототипът на Джони Фонтейн. Малцина вярват на тяхната версия. Марио Пузо успява да избяга от отговорност за романа си „Кръстникът”, като насища историята с материали, взети от вестникарски изрезки.
Битка
Повечето филми и сериали са фокусирани върху династиите и техните лидери. Битката обикновено е за парите и славата. По-различен е „Убийството на Джани Версаче – американска криминална история”. Сериалът започва като продължение на друга стара, но популярна история – тази за случая О’Джей Симпсън. Казано по друг начин, историята е съсредоточена върху недъзите на полиция, следствие и съд. О’Джей убива жена си, или поне в това вярват авторите на сериала и още милиони зрители. Небрежност при следването на буквата на закона обаче прави възможно, въпреки доказаната вина, виновникът да остане неосъден. Сериалът удря жестоко по устоите на американското общество. Надигат се вълни от недоволство срещу ненаказаните убийци и безсмислието на престъпленията. Срещу сериала, който използва обширен документален материал, са заведени серия от съдебни искове за спиране и забрана.
Още по-скандален е разказът за династията на корабния магнат Аристотел Онасис. Гръцкият предприемач е легенда в страната си. Но не и във филма, който е фокусиран върху първата му съпруга - оперната прима Мария Калас. Тя е описана като многострадална жена с жесток и тъжен живот. Онасис е показан като деспотичен съпруг, който често прибягва до шамарите в дома си. На всичко отгоре бил непоправим самовлюбен женкар. Той не пропускал да изневерява на съпругата си с Джаки Кенеди, и то не защото харесвал американката, а поради факта, че е била съпруга на Джон Кенеди. Филмът за Онасис предизвиква небивал гняв в Гърция с многобройни петиции и искови молби да бъде спрян и забранен.