0
На агане на унисекса – тази е неоспоримата тенденция, начертана на приключилите преди дни дефилета Milano Moda Uomo 2016. Дизайнерите налагат цветове, материи и силуети, които да прилягат и на двата пола. Така крайното усещане (женствено/мъжествено) се определя не от самата дреха, а от извивките, походката и излъчването, които личността й придава.
Гвоздеите на събитието бяха много, но като безапелационни провокатори се откроиха канадските близнаци Дийн и Дан Кейтън от Disquared 2. Не завършиха дефилето си с демонстрация на модели, вдъхновени от сърфистките гащеризони тип „втора кожа“. Бяха ги изпъстрили с принтове на татуировки.
„Татуировките вървят ръка за ръка с имиджа на “лошото момче” - той постоянно търси каква лудория да свърши, носи повечето дрехи на гърба си, защото не се задържа никъде и поема всяка следваща вълна, той е освободен, той е готин, той е секси и ще разбие сърцето ти”, обявяват дизайнерите на марката.
От 19 до 23 юни Milano Moda Uomo 2016 предложи 40 ревюта и стотина презентации на почитателите на стила. Според италианските корифеи следващият топъл сезон определено ще мине под знака на вулканичната експлозия. В тоалетите на господата ще доминират именно нейните цветове – ярко червено, оранжево, жълто. Плюс всички онези багри, които разкрепостяват, развеселяват и в никакъв случай не те оставят незабелязан – розово, светлосиньо, маслиненозелено, ярко бежово и т.н.
Още по-добре е , ако върху така изпъстрените тъкани има щампи или бродерия на цветя, клонки с листенца, животинчета, геометрични фигури като например стилизирани шотландски карета, плетеници на решето и т.н.. Материите са леки, с акценти върху коприната - от най-финия й вариант за риза и шал до този за сака и панталони, памука, добре обработената кожа, та даже и дантелата. Структурата на предложените за пролетта и лятото догодина тоалети пък е направо „разкостена” – ризите, саката и якетата са разкроени, панталоните са с ниска и висока талия с тесни или широки „чарлстон” крачоли обикновено до глезена. И нещо удивително -
доста от показаните костюми приличаха направо на пижами,
с тази разлика, че бяха баровско елегантни. А сред аксесоарите  много „куул” се оказаха пухкавите чорапи в сандали, миниатюрните шалове, незатегнатите тънки вратовръзки, ръкавелите, чантите през рамо със свободен избор на големината им.
Разбира се, всички устояващи на икономическата криза стилисти, показали колекциите си за топлите месеци догодина на ревюта или на презентации, отново демонстрираха и оригиналност, и свежест. Но тези, които привлякоха най-много интереса на стотиците търговци и журналисти от цял свят, бяха великите дизайнери, чиито брандове са познати навсякъде из света. Като Доменико Долче и Стефано Габана, които този път впечатлиха с някакво странно, но много шикозно съчетание на слънчевите цветове на родната им Сицилия с багри и орнаменти от далечен Китай.  Силна, авторитарна, смела бе колекцията на „Гучи”, подписана от младия дизайнер Алесандро Микеле, който що се отнася до формата върна мъжкия гардероб дори с век назад, но го изстреля в бъдещето в цветове и изискани тъкани.  Миуча Прада пък направи сериозен опит да запълни бездната между виртуално и реално чрез изпъстрени със символи тоалети, с които дефилираха и момчета, и момичета. Донатела Версаче остана в същата „бразда”, като за сътворяването на колекцията си особено успешно бе използвала материи на пръв поглед екстравагантни, но предаващи неподозирана изтънченост на тоалетите. Интересното е, че дори смятаните за доста консервативни що се отнася до мъжкото облекло брандове „Салваторе Ферагамо” и „Ерменеджилдо Дзеня” не се отлъчиха от „колектива” и показаха доста цветни ризи, туники, тренчове, та даже и сака.