П ациенти звънят на личните си лекари с нецелесъобразни въпроси. Това обясни пред „Телеграф“ д-р Мирослав Спасов.
По думите му такива са 90% от обажданията.
„Има едни 20 човека, които звънят непрекъснато и идват без записан през системата час. Не се съобразяват, че другите чакат пред кабинета. И това не са малък процент. Някои искат да им изписвам лекарства, без да идват до кабинета, или ми звънят да им издам направление, защото ще водят близък на кардиолог. Обяснявам им, че това не може да стане без преглед, но не се съобразяват“, коментира д-р Спасов. Той обясни, че не се притеснява, че телефонът му е публичен, но обясни, че пациентите трябва да си записват предварително час, когато искат за посетят джипито си.
Разговори
„От сутринта имам 45 минути телефонни разговори по нецелесъобразни въпроси. Често се пише срещу лекарите, но никой не коментира и недобросъвестните пациенти“, заяви Спасов.
Д-р Георги Миндов коментира от своя страна, че е добре система да филтрира обажданията, защото наистина голяма част от тях са административни.
„Но преди да вдигнем телефона, няма как да разберем, затова ще е добре, ако оператор ги отсява. Понякога се обаждат с важни въпроси, хората са притеснени. Те не са виновни, че има хаос“, заяви д-р Миндов. Той уточни, че джипито трябва да уведоми пациентите къде могат да потърсят и дежурен лекар, когато той отсъства или са почивни дни.
Консултации
Другият проблем според него е, че според законодателството личните лекари джипитата не могат да извършват консултации от разстояние.
„Няма как да издадем рецепта, болничен или направление, можем само да дадем някакъв съвет и да ги извикаме в кабинета на преглед. Някои искат директен достъп, но направленията са ограничени, под бройка за годината. Когато надхвърля бройката, трябва да ги платя от джоба си“, заяви още Миндов. Той обясни, че ако личният лекар издаде направление без преглед и без пациентът да посети кабинета, договорът му ще бъде прекратен.
Яна Йорданова