П латформата „Дигитална раница“ на Министерството на образованието и науката тръгна с бъгове в доста училища в страната, показа проверка на „Телеграф“. Най-сериозният проблем е свързан с кодовете, които учителите раздават на родителите, за да се регистрират.
Масово след въвеждане на комбинацията системата не пуска потребителя. Оказва се, че кодовете, които се генерират, са валидни едва няколко седмици и ако не са използвани в срок, се налага от училищата да предоставят нови.
Сигнали
Читатели на „Телеграф“ алармираха, че на родителските срещи в началото на годината самите учители не са били наясно как точно функционира системата и как да я използват. Това е особено валидно за по-малките населени места в страната. В момента в платформата „Дигитална раница“ са налични учебниците от 1-ви до 7-и клас, които по закон са безплатни. Очаква се и тези за учениците от 8-и до 12-и клас да бъдат добавени там от следващата учебна 2024/25 г. Учениците, учителите и родителите би следвало да имат достъп до платформата чрез акаунтите си в edu.mon.bg. Много от тях обаче не знаят как да влязат в „Дигиталната раница“ и не могат да използват ресурсите, освен тези, които са с отворен достъп. „При нас нямаше проблеми, а лично аз като родител се регистрирах за по-малко от 5 минути. При децата, особено при по-малките обаче често се случва да са забравили или загубили своите данни за вход в edu.mon.bg. Иначе аз разпространих и предварително инструкции към родителите как да се регистрират и раздадохме индивидуални кодове на учениците“, коментира пред „Телеграф“ Ивайло Ушагелов – директор на столичната НПМГ „Акад. Любомир Чакалов“.
Плюсове
„Това, до което имам достъп като родител, е различно от това, което виждам като учител. За учителите има повече ресурси, имаме достъп и до програми, за които до миналата година заделяхме пари от училищния бюджет, за да си плащаме абонамент, а сега са част от платформата. Колегите споделят, че я ползват“, каза още Ушагелов. В „Дигиталната раница“ има около 250 разработени от преподаватели и одобрени за общо ползване електронни уроци.
Людмил Христов