Т арикати пестят време и пари с менте табели на колата, установи „Телеграф“.
Практиката включва отпечатване на регистрационна табела извън фирмите, оторизирани от МВР, за да се спестят такси, редене на опашки в КАТ, както и за да се запази старият номер. В много случаи обаче новите менте номера не отговарят на стандартите за шрифт, цвят и светлоотразителност.
Цветове
„Телеграф“ попадна на случай, в който задължителната според регламент на ЕС синя ивица в лявата част на табелата е черна. Звездите от знамето на ЕС пък вместо жълти са бели. „Макар и рядко, се случва да попаднем на номера, които не отговарят на стандарта. При проверка става ясно, че номерът е редовен, но цветовете или шрифтът са различни. Причината е, че при загубване или кражба на едната табела хората си поръчват друга от всевъзможни места“, обясниха източници на „Телеграф“ от МВР. Според тях водачите правят това, за да спестят редене на опашки в КАТ, както и такса регистрация (48 лв.). Друга причина е желанието да запазят стария си номер. По закон при загуба или кражба на табела МПС не може да запази стария си номер и получава нов.
Менте табелите често имат различен от стандартния цвят или шрифт.
Празнота
Оказва се обаче, че в Закона за движение по пътищата няма предвидена конкретна санкция за шофиране с номер, който не е по стандарт. В закона глоби има само за шофиране на нерегистрирано МПС или МПС без регистрационни табели (от 200 до 500 лв.) или табели, непоставени на определените за това места (от 50 до 200 лв.). 50 лв. пък е глобата за шофиране с нечетлив или закрит номер.
Деян Дянков