0

Е дин от най-добрите български пилоти от гражданската авиация публикува интересен коментар във връзка с последните 3 инцидента със самолети.

Ето какво каза Марио Бакалов, който е първият българин, управлявал Airbus A380,  с който каца в София на 16 октомври 2016 г., ескортиран от два изтребителя МиГ-29 на ВВС.

“Прочетохме за 3 авиационни инциденти през последните дни, за които бих искал да разкажа съвсем накратко.

Инцидентът в Торонто, Канада

Излитащ B777 на Air Canada в Торонто претърпя повреда в компресорната част на единия от двигателите, което го накара да се завърне на летището. Медиите отново погрешно интерпретираха случилото се като пожар в двигателя. Наистина се виждат искри на снимките, но това е типично за срив на въздушния поток в двигателя. 

В днешно време двигателите работят доста оптимизирано и рядко показват такива повреди. Тепърва предстои да разберем какво е провокирало щетите в компресора (птици, предмет, завихряне, техническа повреда или нещо друго). Трябва да се знае, че пилотите постоянно тренират подобни откази в симулатора и са готови да реагират бързо и адекватно в такива ситуации.

Инцидентът в Мумбай, Индия

В Мумбай наблюдавахме как на пистата се намират същевременно вече приземил се самолет, както и тъкмо излитащ. Минималната сепарация (дистанция) между самолетите очевидно е била нарушена и причините се разследват. Като пилот си задавам въпроса, защо приземяващият се самолет не е решил да отиде на втори кръг виждайки, че пистата е блокирана.

Инцидентът във Виена, Австрия

В понеделник бяха разпространени снимки на австрийски А320, който е минал през буреносен облак с градушка и е понесъл щети по носа и предните стъкла на пилотската кабина. Съобщава се, че ехо сигналите на метео радара не са отразили правилно лошото време. Принципно е възможно, но по-вероятно е сигналите на радара и съответно рискът да не са интерпретирани оптимално. 

Така или иначе, виждаме добре, че дори силни буреносни облаци не могат да навредят на цялостния интегритет на самолета. Нито е имало дехерметизация, нито откази на системите, нито дефекти в структурата (освен носа).”