0

И коном в имението на графиня Марица ще е новото попълнение в богатата актьорска биография на режисьора Ники Априлов, разкри пред „Телеграф“ самият той.
В петък и събота вечер са премиерните спектакли на новата му постановка на оперетата „Графиня Марица“ на сцената на Старозагорската опера. В афиша сред актьорите присъства и неговото име, но той ще се включи в последващите представления.

Пари

„Тежък за работа е този спектакъл, с много балети, оркестър и не успях да се концентрирам за ролята. Ще играя Чеко - иконома на имението, в което графиня Марица рядко идва. Имението има нов управител - граф Тасило Ендрьоди-Витембург, който е продал бащиния имот, за да си плати дълговете. Именно в него той се запознава с графиня Марица, започват връзка, но тя смята, че той е с нея само заради парите й, което обаче не е така“, издава част от сюжета Ники Априлов. В първите представления неговата роля ще се играе от актьора Игнат Желев.

Порасналото лъвче Велин Михайлов на сватбата си с Лилия Илиева, сега и двамата участват в оперетата.

 Порасналото лъвче Велин Михайлов на сватбата си с Лилия Илиева, сега и двамата участват в оперетата.

Прасе

В спектакъла участва и едно прасе, а режисьорът уточнява: „Графиня Марица пуска във вестника съобщение, че се сгодява за барон Коломан Жупан, за да я оставят на мира обожателите й. Само че се оказва, че такъв герой наистина съществува и прочитайки новината, той пристига в имението, за да присъства на собствения си годеж. Баронът има свинеферма и това прасе всъщност е негово“. 120 души участват в представлението, сред тях и едно от порасналите „лъвчета“ от легендарното му детско предаване „Като лъвовете“. „Велинчо има роля във всичките ми постановки, в тази участва и съпругата му Лилия Илиева, с която скоро се ожениха. Тя играе ролята на Лиза, сестрата на граф Тасило, която графиня Марица подозира за негова любовница“, издава още Априлов.

Сцена от постановката.

 Сцена от постановката.
Държавна опера Стара Загора и архив

Букет от рози за графиня Марица.

 Букет от рози за графиня Марица.

Премиера

Унгарският композитор Имре Калман създава своята оперета „Графиня Марица“ през 1924 г., като на 28 януари същата година е играна за пръв път в театър „Ан дер Вин“. Поставяна е в „Палас тиатър“, Лондон, и над 314 пъти в „Шуберт театър“- Ню Йорк. Премиерата в България е през 1925 г., а в Стара Загора - през 1960 г. „Оттогава тя не е поставяна в града на липите и съм много щастлив от съвместната ни работа с трупата. Директорът и мой колега режисьор Огнян Драганов ме покани преди повече от година и оттогава я готвя, а репетициите продължиха повече от месец. Много се радвам, че ръководството на Държавна опера-Стара Загора не ми отказа нищо от това, което исках, за да стане постановката по най-добрия начин“, каза още Ники Априлов.

Щастлив край

За създаването на новата постановка на Държавна опера-Стара Загора работят още диригентът Виктор Крумов, хореографът Росен Прангов-Роси, сценографията и костюмите са на Диляна Първанова. В главните роли зрителите ще видят на 24 и 25 февруари солистите Деси Стефанова, Емилия Джурова, Георги Султанов, Борис Тасков, Велин Михайлов, Стоян Буюклиев, Лилия Илиева, Инна Андреева, Тереза Бракалова, Яница Нешева, Борислав Веженов, Игнат Желев, Николай Априлов, Маргарита Йовчева, Мериам Шамс, Анастасия Алтухова с участието на оркестъра, хора и балета на Държавна опера-Стара Загора, Детско-юношеската студия за опера и балет на Държавна опера-Стара Загора. Диригент на хора е  Младен Станев. „Ако тъга, умора, отчаяние, несбъднати копнежи или любовно разочарование са ви споходили, елате при нас! Историята на графиня Марица и неизбежният щастлив край със сигурност ще са вашият душевен катарзис!” - убеден е Николай Априлов, автор на сценичната редакция и режисьор на спектакъла.

Костюмите в Гетсби стил

"Сценографията предоставя доста възможности за различна конфигурация на подвижни модули, които да бъдат композирани в пространството и да преминават в различните сцени от екстериор в интериор и обратно. Търсила съм изчистената стилизация на форми и линии в златистата охра, в духа на времето, в което се ситуира действието и в което композиторът е създал творбата си. В сцената на бала решението на костюмите е препратка към неотдавна възникналия и развил се именно на базата на стиловете от първите десетилетия на двадесети век – така  наречения Гетсби стил, като тази линия си кореспондира и със сценографското решение, където също присъства” - разказва за сценографията Диляна Първанова.

Публиката в екстаз

„В „Графиня Марица” правя хореография за всеки един артист. Моето желание е стъпките да станат техни, да не ги мислят, да влязат в ролята, да я играят с голямо удоволствие. Има ли го това удоволствие - има го и публиката. Моето желание е публиката да изпадне в екстаз, да се радва и да не съжалява, че е дошла. След края да излезе от залата и да каже: „Искам да го гледам пак!” Правим всичко за Нейно Величество публиката“, казва хореографът Росен Прангов-Роси.