0

А ктьорът Велислав Павлов, прочул се като Вездесъщият от едноименния филм на Илиян Джевелеков, става робот.

Това е една от ролите му в новия спектакъл на Народния театър „Хипотетично“ на Галина Борисова, чиято премиера е на 10 и 11 април на сцена „Апостол Карамитев“. „Роля е условно казано, тъй като пресъздаваме няколко картини, в които актьорите са роботи, градинари, войници, овчари, работници, хлебарки дори“, уточни пред „Телеграф“ режисьорът.

Екип

В постановката освен Велислав Павлов участват и колегите му Анета Иванова, Кире Гьоревски, Стефан А. Щерев, Елена Димитрова и Пьотр Кшемински. „Трима от тях са от трупата на Народния театър, другите трима са гости – Елена, Пьотр, който е поляк и е мой студент, а със Стефан сме правили Толстой. Със Слави пък сме работили по Чехов в Червената къща“, сподели Галина Борисова. Елена Димитрова е от година в първата ни трупа и една от новите надежди, а македонецът Кире Гьоревски е познат от хитовите сериали на NOVA “Отдел Издирване“, където играеше снайпериста, а в „Пътят на честта“ бе сериен убиец. Идеята, хореографията и режисурата на „Хипотетично“ са на Галина Борисова, костюмограф и сценограф е Дарина Стоименова, звуковата среда е на Владимир Влаев.

Процеси

„Това е представление, което успокоява, но и едновременно буди тревожност. Хипотетично всичко може да се случи. Изкушаващо е да контролираме процеси, но вероятността да успеем е нищожна и съмнителна. Ние живеем заедно само за да разберем, че колективите са сборища на отчуждени индивиди. Ние не искаме изкуството да приключи“, казва за новия си спектакъл Галина Борисова. Той е един от трите класирани от конкурса по Програма „Апостол Карамитев“ във връзка със 100-годишнината от рождението му, където са кандидатствали 70 проекта. „За сцената „Градина“ сме сложили истински дървета, върху които сме поставили изкуствени плодове – круши, ябълки, кестени, лимони, банани, както и цъфнало индрише. За фон сме сложили един кичозен фототапет с планини и рекичка, а от дървени греди сме направили пейки и обясняваме какви не сме. Огромна ирония е цялото представление, в никакъв случай не е плоско и едновременно е абстрактно и конкретно“, издаде още пред „Телеграф“ Борисова.