0

П убликации на мъже в социалните мрежи в Интернет, свързани с техни професионални и бизнес постижения, се споделят и харесват много повече от тези, качвани от жени, сочат проучвания.

Социалните медии са мощен инструмент за укрепване на кариерата ни: позволяват ни да популяризираме работата си, да изпъкнем в профилите си като лидери в нашите области и да се свързваме с бъдещи партньори и работодатели. Въпреки това жените, които споделят своя професионален опит в социалните мрежи, често получават по-малко внимание и по-малко възможности от мъжете в техните области.

Разлика

Проучване, представено на най-голямата академична среща за изследователи на здравни услуги, установи, че въпреки че жените експерти са направили сходен брой публикации в X (тогава наричан Twitter) като техните колеги мъже, те са имали средно наполовина по-малко последователи. Мъжете експерти са получили почти двойно повече харесвания и споделяния на съдържанието. Оказва се, че мъжете извличат по-големи професионални облаги от присъствието си в социалните медии. Проучване от 2021 г. сочи, че лекарите мъже получават повече възможности за презентации на семинари и участие в проучвания в резултат на използването на социални медии, отколкото лекарите жени.

Възприятия

Откъде идва разликата? Част от проблема е, че мъжете все още се възприемат като по-авторитетни в обществото, пише Fobes. „Mного мъже все още смятат, че са в „позицията на знаещия по подразбиране: да бъдат този, който раздава информация, предлага корекции и авторитетно дава обяснения“, казва философът Кейт Ман. Според нея важен начин за промяна на тези възприятия е да се даде по-голяма видимост на знанията на жените. Ако жените бяха представяни като експерти по-често, хората в крайна сметка биха могли да приемат за даденост, че женският опит е също толкова ценен, колкото този на мъжете. „Ето защо работодателите трябва да положат съзнателни усилия да повишат видимостта към своите жени служители на всички нива, като споделят публикациите на жените в социалните медии в техните официални корпоративни канали“, добавя Ман, според която повечето големи компании традиционно споделят публикации на мъже служители по-често, отколкото такива на жени.

Технологичните компании също трябва да признаят тази празнина и да променят своите алгоритми, за да предложат на хората да следват повече жени експерти и да увеличат повече постове на жени експерти. Потребителите също трябва да признаят това несъответствие и активно да следват и споделят повече публикациите на жени.

Страх

Оказва се обаче, че и самите жени имат пръст в тази тенденция. „Не искам да ставам уязвима за изпълнени с омраза и насилие коментари“, казва един от водещите автори на едно от проучванията. „Коментарите и реакциите по професионалните и експертни публикации от жени са изпълнени с много повече критика спрямо тези под публикации на мъже. Жените, които са активни в социалните медии, трябва да мислят и внимават много повече от мъжете за това какво точно ще кажат и как точно ще го кажат“, добавя Нина Янкович, автор на „Как да бъдеш жена онлайн: Как да отвърнем на тормоза“. Според нея социалните мрежи трябва да се стараят много повече с налагането на стандарти за общуване, тъй като и в момента изпълнени с омраза мизогинистични публикации си стоят в мрежите, въпреки че очевидно нарушават официалните правила. „За съжаление докладите за такова вредно съдържание най-често са последвани от съобщение от социалната мрежа, че „съжаляваме, но не открихме нарушение“ в заплахата за изнасилване (например), която сте получили. Това трябва да се промени“, призовава Янкович, според която това е голям възпиращ фактор за много жени в социалните мрежи.

Постовете от мъже се приемат с повече харесвания и споделяния спрямо тези от жени.