0

Т елевизията все още е основен способ за гледане на новини, но социалните медии стават все по-популярен метод за осведомяване.

Това сочи прясно изследване „Евробарометър“, извършено от Ипсос по поръчка на Европейската комисия която публикува резултатите на сайта си.

Гледаемост

Телевизията все още доминира като основен източник на новини за гражданите (71%), следвана на дистанция от онлайн новинарските сайтове (42%). Радиото и социалните медии си поделят третото място с по 37%. За социалните медии това е сериозно увеличение от цели 11% само за една година. Интересно наблюдение е, че най-сериозен ръст на потребителите, които се осведомяват чрез социалните медии, се отчита в Кипър и Малта. Увеличава се макар и с по-малък ръст броят на хората, които се осведомяват от приложения за съобщения – най-вече Telegram, видео платформи като YouTube и подкасти. Увеличаването на използването на социални медии се наблюдава във всички възрастови групи и в повечето държави-членки на ЕС.

Съдържание

37% от анкетираните следват инфлуенсъри или създатели на съдържание в социалните медийни платформи. Този процент варира значително в различните възрастови групи. 79% от младите европейци (на възраст между 15 и 24 години) следват инфлуенсъри или създатели на съдържание, докато само 14% от тези на възраст +55 правят това. В сравнение с проучването от година по-рано пропорциите на доверие в традиционните електронни и печатни медии и тяхното онлайн присъствие остават почти същите. По-видимо увеличение на доверието се наблюдава в YouTube и други видео платформи (+4 процентни пункта), както и инфлуенсърите в каналите на социалните медии (+4 процентни пункта).

Проучването е изготвено чрез онлайн интервюиране на 25 956 граждани на всички страни членки на ЕС на възраст над 15 г.