0

М ежду 40 минути и един час отнема посещението при личния лекар в поликлиниката за електронна рецепта. Това показа проверка на „Телеграф“. В разгара на новата COVID вълна пред кабинетите на джипитата се образуват огромни опашки. При пристигане в 10,15 часа сутринта, напускането на сградата на една от столичните поликлиники става в 11,35 часа. „Имаше трима или четирима преди мен, но издаването на рецепти става много бавно“, обяснява Георги от София. В кабинета лекарката също се оплакала от технически проблеми при въвеждането на лекарствата. 

Облак

Д-р Мариана Накова, която е личен лекар, разказа, че от 6 предписани лекарства само три са се качили на облака, откъдето да бъдат подадени към системата на аптеките и съответно хората да могат да си ги купят с намаление, което се покрива от здравната каса. Ако останат само три от предписаните, пациентът ще трябва да си плати останалите на редовна цена, посочи д-р Накова. Другият вариант е тя да изтрие въведените и да започне цялата процедура отново. Така елементарното действие, което отнема не повече от 10 мин., всъщност коства 30-40. Затова лекарите недоволстват, че вместо да си вършат работата, се превръщат в администратори. 

Бавно 

Пред кабинета пък се трупат хора, които на свой ред недоволстват от чакането и се чудят защо опашката върви толкова бавно. Мъж на средна възраст, който стоеше близо 30 минути за направление, се отказва, защото трябва да се върне на работа.

Проблемите с изписването на лекарства продължават вече няколко месеца. От 1 май държавата въведе възможността да се издава и е-рецепта, и хартиена, но от 1 юни електронните са задължителни. 

Проблем 

Има технически проблем основно с рецептите по здравна каса, коментира пред „Телеграф“ магистър-фармацевт Антон Вълев, председател на Националната аптечна камара. По думите му Националната здравно-информационна система прави връзка със софтуера на НЗОК, който обаче е много по-стар от новоразработената система. Така се получава забавяне и фармацевтите не могат да видят рецептите, обясни Вълев.