К омпютърни спецове използват Изкуствен интелект (AI), за да се закачат с политици и звезди. „Неофициално у нас има поне 100 добри компютърджии, които овладяват различни програми и си правят майтап. Има обаче сред тях и такива, които изкарват пари от кликове, а трети насъскват потребителите в социалките.“
Това коментираха пред „Телеграф“ ИT експертите Георги Иванов и Асен Иванчев, които се занимават с програми за AI. Служители от сектора киберсигурност пък алармират, че набира сила и друга тенденция – да се очернят дадени политици и хора от хайлайфа с подобни видеа. С пълна сила продължават и дийпфейк видеата, които тласкат наивни, но богати потребители да инвестират в крипто. Последният хит е дадена личност да се изобразява като анимационна кукла в опаковка.
Градация
Преди няколко години модата беше да се създават анимационни образи на хора от политическия живот, които са актуални към дадения момент. Почти всички човечета бяха цветни и със силно изразени черти. От около година обаче се използват все по-често програми за дийпфейк (изключително фалшиви) видеа. Характерното при тях е, че се използва реалният образ на дадения човек, но му се наслагват изречения, които изобщо не е изричал никога през живота си. Ако се загледате внимателно, ще видите, че отварянето на устата се различава от изречените думи, алармираха експерти. За тях киберексперите обясниха, че се използва от международни измамници и целта им е само една – изкарване на пари. Припомняме, че с такива дийпфейк видеа се сдобиха президентът Румен Радев, бившият премиер Николай Денков, Томислав Дончев, както и почти всички известни певци и артисти у нас. Фалшивите випове рекламират платформи за крипто и продават менте продукти.
Хитът
В момента хит са групите, които правят випове изцяло с AI. Няма известен политик у нас, който да е пожален от хакерите, показа проверка на „Телеграф“. Най-закачани по традиция са лидерите на водещите партии у нас. Целта е по-скоро да се шегуват с видеата, отколкото дийпфейк. Най-често всички накуп ги вкарват в затвор или пък ги пращат на боксов ринг, на пазар, на сватба или куп други ситуации. Има и такива за циркови артисти, готвачи, сервитьори. Към момента няма подадени жалби от наши политици или звезди, че някой се шегува с тях.
Кликове
Печалбите на подобни клипове, създадени с AI, се базира на кликове. Колкото повече са те, толкова повече и платформите им отчитат печалби. В момента номер 1 в това отношение е TikTok, който монетизира. За да се привличат най-младите потребители на социалките, които са именно в китайската платформа, шегите и провокациите са много силно изразени, обясниха ИТ експерти. Интересното е, че тези AI видеа имат милиони гледания, докато реалните профили в TikTok на родните политици едва успяват да навъртят по 1000-2000 гледания.
Тръмп се пусна като папа
Американският президент Доналд Тръмп публикува своя снимка като папа. Тя е направена с AI. Държавният глава е облечен в бели папски одежди, седнал е на трон във Ватикана и е вдигнал показалеца си нагоре. Експерти посочиха, че много добре е имитиран и Рибарският пръстен, който символизира властта на Светия отец. Пръстенът показва, че понтификът е наследник на апостол Петър.
Под снимката няма надпис и коментар, а преди дни американският президент се пошегува пред американски репортери, че няма да откаже да стане следващият папа. “Като папа? Бих искал да бъда папа, това би бил моят избор номер едно“, каза той през седмицата.
Макрон се показва като аниме в ТикТок
Френският президент Еманюел Макрон има профил в TikTok, където постоянно качва видеа. Почти ежедневно споделя и части от подкасти, в които е давал интервюта, както и шеги с различни водещи. Той има 6,1 милиона последователи, а над 52 милиона души от цял свят са харесали негови прояви в TikTok. В клип, който е гледан от рекордните 18 млн. души, той показва свои превъплъщения, направени с AI. „Браво, доста добре е направено. Разсмя ме, но по-внимателно с AI. С него можем да правим големи неща за здравето, енергията и т.н. Европа и Франция трябва да бъдат в основата на тази революция“, споделя той.
