В секи втори паркира автомобила си неправилно след реорганизацията на столичния булевард „Витоша“, видя „Телеграф“.
В кратък участък от булеварда от пилоните на НДК до кръстовището с бул. „Патриарх Евтимий“ 10 от 20 автомобила вчера сутринта бяха паркирани с предницата към тротоара. Съгласно новата организация на паркирането по булеварда обаче задниците на автомобилите трябва да са към тротоара. Причината е пътна безопасност.
Предимства
„Предимствата на паркирането на заден 45-градусов ъгъл са много. Подобрена видимост и увеличено зрително поле. Когато напускат паркинга, шофьорите могат да видят насрещния трафик. Шофьорите вече не излизат сляпо от мястото си за паркиране. Вратите на автомобилите се отварят по начин, който насочва децата към тротоара, а не към улицата. Има и подобрено товарене и разтоварване, защото багажниците са в непосредствена близост до тротоара“, обясни Северина Байчева, бивш шампион на България в категория “майсторско управление на автомобил”. Въпреки това проверка на „Телеграф“ установи, че много водачи не знаят или не могат да паркират на заден ход и по тази причина навлизат в насрещното платно и паркират с предницата към тротоара.
Реорганизациите на движението по „Витоша“ и „Патриарха“ отиват на съд!
Спорно
Според шефа на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обаче наредбата, по която са разчертани паркоместата, е спорна и обект на критики от експертната общност от 2017 г. Насам. „В нея никъде конкретно и точно не е записано, че трябва да се паркира със задницата към тротоара. Пише, че може, но за това трябва да има необходимите условия. А такива на бул. „Витоша“ няма“, заяви той. Според него ще се получават повече задръствания, защото паркиращият назад ще блокира трафика.
СЛЕД ПРАЗНИЦИТЕ: Паркоместа и велоалеи промениха движението по ключови столични булеварди (ВИДЕО)
Бунт
Реорганизацията на движението в района на НДК стана причина за шумен протест до емблематичния „Кравай“ във вторник вечерта. Живеещите в района се обявиха срещу намаляването на броя паркоместа по „Патриарха“ и бул. „Фритьоф Нансен“ и поискаха връщане на стария ред. Те се възпротивиха и на намаляването на активните ленти от три на две, заради което според тях ще се образуват повече задръствания в района. Те бяха категорични, че ще продължат с протестите всяка вечер, докато исканията им не бъдат изпълнени. „Улиците са публична общинска собственост, защото трябва да служат на цялата общественост. Паркирането по основни булеварди, през които минават стотици хиляди хора, е небалансирано ползване на и бездруго ограничен публичен ресурс“, защити промените общинският съветник от „Спаси София“ Гергин Борисов.
Деян Дянков