0

Н ови разкрития изплуваха по случая с баща, който катастрофира пиян с двете си деца. Той подкарал семейния автомобил след скандал с майката на децата, предаде NOVA.

При инцидента почина 7-годишно момиченце, а 9-годишният му брат е в болница, в тежко състояние.

Бащата взима две от трите им деца и тръгва в посока вилни зони извън селото, където семейството му има къща. Състоянието на пострадалия мъж, който е професионален шофьор, остава тежко и непроменено, съобщават от болницата в Стара Загора. Техническа експертиза трябва да покаже с каква скорост се е движил автомобилът преди тежката катастрофа.

Колата чупи 30-сантиметрова железобетонна ограда. Именно този сблъсък е фатален за момиченцето. "Взета му е кръв за химическа експертиза, но така или иначе той е употребявал със значително количество алкохол - 1,42 промила. Нелепото в случая е, че водачът е превозвал с автомобила около полунощ двете си непълнолетни деца - едното е 7-годишно момиченце, което за нещастие е починало. То е изпаднало при удара на автомобила в циментова ограда. Другото дете на водача - 9-годишното момче, се е вклинило между седалките и е с множество фрактури и с политравми, травма на гърдите, травма на главата", заяви Дичо Атанасов, окръжен прокурор на Стара Загора. Пътни експерти са категорични, че децата не са били обезопасени, щом се е стигнало до изхвърчане от колата. 

Данните показват, че две трети от загиналите на пътя деца са били вътре в автомобилите. „Всички, които са ударени на пешеходна пътека, или на велосипед, са само една трета от загиналите. Основната причина за детската смъртност при катастрофите в България е това, че родителите не спазват нормите за правилно обезопасяване, включително ги возят без колани”, казва Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи.

Според експертите превантивните санкции трябва да са най-строги.  „Отдавна апелираме да се конфискуват автомобилите на водачи с голямо количество алкохол или наркотици. Когато става въпрос за личен автомобил, да бъде конфискуван, когато става въпрос за чужда собственост - глоба в размер на стойността на автомобила”, категоричен е Тодоров.

Решението не е в твърде тежките санкции, а в откриване на социалните причини, смятат други експерти. „Трябва много сериозно и психолози да си кажат мнението - дали са бърнаути, дали хората имат някакви други проблеми, синдроми, които им влияят, и те все повече употребяват непозволени субстанции.  По какъв начин човекът се налага да употреби алкохол и да шофира, какво го е накарало”, повдига въпросът Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".

Продължава разследването и на катастрофата там, при която загина 22-годишен мъж. Собствениците на къщите на входа на селото настояват да бъдат поставени изкуствени неравности на пътя. Да обезопаси движението обеща и кметът на Батановци Радослав Петров.

„Над 55% от водачите в населените места си позволяват да карат над разрешената скорост. Не е само на една улица. Не можем да направим всяка една улица с изкуствени неравности”, смята Росен Рапчев.

Само за ден у нас са заловени близо 30 шофьори под влияние на алкохол и 9, седнали зад волана след употреба на наркотици. Данните са от специализираната полицейска операция по пътищата.