Т ази година ковид пандемията превърна образа на Дядо Коледа в иновативен и в крак с новите тенденции. В Норвегия например образа се използва в реклама наречена "Когато Хари срещна Дядо Коледа", която разиграва любовната история между Дядо Коледа и негов приятел, за да отбележат 50-годишнината от декриминализирането на еднополовите връзки в страната.
В Германия пък кандидатите да влязат в образа на Дядо Коледа трябва да представят сертификат именно заради това кандидатите са намалели драстично. Коледният дух обаче вече е обхванал Германия. Група мъже и жени, облечени като Дядо Коледа и ангели, поздравяват гражданите и раздават изненади на децата в десетки градове. Дядо Коледа и помощниците му посещават училища, болници и домове за сираци.
Сайтове за колективно пазаруване пък предлагат видеопоздрав от Дядо Коледа. Услугата е предназначена за родители, чиито деца са по-недоверчиви и имат съмнения в съществуването на Добрия старец. Срещу 15 лева те получават 10-минутен клип, в който е включена снимка на детето им, а Дядо Коледа прави лично обръщение специално за него. Офертата беше набързо изкупена от промоционалните сайтове, макар че има повече от месец до Коледа.
в България все още се спазва традицията за изпращане на писма до Дядо Коледа. За поредна година „Български пощи” ще помогнат на хиляди деца и възрастни, за да могат желанията им за подаръци да стигнат до Дядо Коледа. Писмата ще могат да стигат до белобрадия старец, като за това трябва да се използват специалните кутии, разположени за целта в пощенските клонове в страната. За адрес на получателя е нужно да се напише само „За Дядо Коледа”, а оттам нататък служителите на пощите ще се погрижат всяко писмо да стигне с ранг и сигурност на препоръчана пратка.