А строноми са открили огромна черна дупка, която се е образувала в резултат на експлодираща звезда само на 2000 светлинни години от Земята, пише Guardian.

Това е най-масивната звездна черна дупка, открита досега в Млечния път, и се разкри пред изследователите чрез мощното придърпване, което упражнява върху придружаваща звезда, която обикаля около обекта в съзвездието Орел. Според експертите тя е 33 пъти по-голяма от Слънцето.

Случайното откритие е толкова важно, че учените публикуваха подробности за обекта по-рано от планираното, за да дадат възможност на други астрономи да извършат допълнителни наблюдения възможно най-скоро. „Това е пълна изненада“, каза д-р Паскуале Пануцо, астроном и член на сътрудничеството Gaia в Обсерваторията на Париж. „Това е най-масивната черна дупка със звезден произход в нашата галактика и втората най-близка открита досега“, добави той.

Звездните черни дупки се образуват, когато масивни звезди колабират в края на живота си. Десетки са открити в Млечния път, като повечето тежат около 10 пъти масата на Слънцето.

Най-впечатляващата черна дупка в Млечния път има обща маса от няколко милиона слънца.