0

И ма шедьоври на живописта, които са гледани от хиляди очи, били са снимани и копирани. Без някой да забележи нещо съмнително в сюжета. Оказва се, че върху някои картини на средновековни майстори са изобразявани не само библейски герои, но и странни обекти с очевидно извънземен произход.

На различни места на планетата се срещат дървени скални рисунки, където са изобразявани човекоподобни същества, значително различаващи се от съвременния хомо сапиенс. Така например на скалист хребет в Армения са намерени няколко изображения на роботи с шлемофони и с екран на гърдите. А върху икони в храма на свети Ечмиадзин, недалече от Ереван, може да се забележат странни капсули, приличащи на летателни апарати, с пилоти в тях.

Митът за извънземния произход на нашата цивилизация намира отражение в епоса на много народи. Сведения за НЛО може да се намерят в древни шумерски, египетски, индийски и тибетски манускрипти. За тях са писали древногръцки и древноримски учени.

Пещери

Смята се, че първите скални изображения на НЛО са направени преди 10-15 хил. години в пещери в Китай, Испания, Франция, а също и в пустинята Наска в Южна Америка.

Многобройни исторически артефакти в продължение на столетия са вдъхновявали художниците да включват необясними от гледна точка на науката явления в сюжетите на своите картини.

Има две фрески в манастира „Високи Дечани” в Косово, нарисувани около 1350 г., които се наричат „Разпятие“ и „Възкресение“. В горната част на „Разпятие“ симетрично от кръста са изобразени два обекта, приличащи на апарати с пилоти във вътрешността им, летящи над Голгота.

Христос в капсула в манастира Високи Дечани в Косово.

 Христос в капсула в манастира Високи Дечани в Косово.
Архив

А на „Възкресение“ самият Исус Христос се намира вътре в капсула, която наподобява ракета. Скептици обаче твърдят, че неидентифицираните летящи обекти върху фреските в манастира в Косово всъщност са само по-авангарден творчески поглед върху Луната и Слънцето. Друга, не по-малко загадъчна картина, нарисувана през XV век, която се съхранява във Флоренция, се смята за дело на Доменико Гирландайо. Картината се нарича „Мадоната и свети Джованино“.

Мадона със Св. Джованино от Доменико Гирландайо, края на 15-и век. На заден план на картината има неидентифициран летящ обект и мъж, вперил поглед в него.

 Мадона със Св. Джованино от Доменико Гирландайо, края на 15-и век. На заден план на картината има неидентифициран летящ обект и мъж, вперил поглед в него.
Архив

На платното Мадоната гледа нежно към двама младенци, а над нея в небето има изобразен странен обект, който разпръсква лъчи. Зад гърба й в далечината е нарисуван мъж с куче. Стоейки на склона на хълм, той с изумление се вглежда в тайнственото небесно явление. До мъжа има нещо, което прилича на храст или на някакво загадъчно същество. Може би художникът действително е искал да изобрази свръхестествената форма на живот така, както си я представя.

Ангел

Справедливостта изисква да се отбележи, че във Флоренция по това време не е било прието да се изобразяват обекти от божествен произход, ето защо светещият в небето овален предмет би могъл да се явява алегория на ангел или даже на самия Бог.

Освен това изображението на мъж с куче често се среща и върху други средновековни платна като олицетворение на благата вест, която Ангелът Господен възвестява на витлеемските пастири, че се е родил в града Давидов Спасител, Господ Христос.

На логическо обяснение се поддават също и изображенията на хора, които стоят вътре в летателни апарати на средновековните фрески. Възможно е те да олицетворяват, според традициите на онова време, Слънцето (мъжа) или Луната (жената).

Върху картината „Благовещение“, нарисувана от Карло Кривели през 1486 г., е изобразена Мадоната, стояща на колене в стая, а над главата й от небето пада ярък лъч светлина. Той излиза от дискообразен обект между облаците.

Мадоната от Благовещение на Карло Кривели стои на колене, а към нея от дискообразен обект в небето са насочени сноп лъчи.

 Мадоната от Благовещение на Карло Кривели стои на колене, а към нея от дискообразен обект в небето са насочени сноп лъчи.
Архив

Най-известната картина, предизвикваща много спорове на тема контакти с извънземни цивилизации, е „Прославата на Светото причастие“, нарисувана от италианския художник Вентура Салимбени през 1600 г. за храма „Свети Петър”.

Картината Прославата на Светото причастие на Вентура ди Архангело Салимбени.

 Картината Прославата на Светото причастие на Вентура ди Архангело Салимбени.
Архив

На фреската са изобразени Бог Отец и Иисус Христос, седящи на облаци, а между тях е разположена сфера, за произхода на която учените спорят от векове. Работата е там, че от двете страни на сферата са разположени странни спици, които приличат на антени, за които се държат Бог Отец и Иисус. А отдолу на сферата излиза предмет, който прилича на обектив на камера или на телескоп. Възниква въпросът защо на средновековните картини така често са изобразявани тайнствени летящи обекти.

Цензура

Работата е там, че в периода от XV до XIX век всяко произведение на изкуството е подлагано на строга църковна цензура. Всичко се е ограничавало до религиозната тематика и художниците са били длъжни да обяснят изобразяваното от гледна точка на божествената природа. Например рисувайки в небето някакъв обект, казвали, че това е ангел, който носи благата вест. Съществува също мнение, че тайнствените обекти в крайна сметка не са нищо друго освен облаци. Възможно е също съвременният зрител да се опитва да замени непонятния му художествен образ с нещо, което е познато за неговото съзнание.

Още един религиозен сюжет с извънземно присъствие.

 Още един религиозен сюжет с извънземно присъствие.

Но не бива да се забравя, че повечето художници са волни духове и са се стремели, дори в замаскиран вид, да предадат на платната си истината. Затова не трябва да се изключва, че те са искали да покажат своето възхищение към събития с очевидно извънземен произход.

Под наблюдение

Гледайки към някои средновековни платна, неволно си задаваш въпроса какво в крайна сметка е видял авторът или какво е искал да каже.

Например на картината на Арт де Хелдер „Кръщението на Христа”, нарисувана през 1710 г., върху Иисус Христос, приемащ кръщението от Йоан Кръстител, падат четири златни лъча, излизащи от дискообразен предмет, който кръжи високо в небето.

Сюжетът на гоблена „Триумфът на лятото”, създаден в белгийската провинция Брюг около 1538 г., който се съхранява в Баварския национален музей, е посветен на местно политическо събитие от XV век. На него е изобразен празник на местния елит, паралелно с който се виждат летателни апарати, намиращи се на хоризонта. Кои са тези наблюдатели?

Възможно е средновековните художници да са черпили вдъхновение от древните шумерски текстове, но е възможно също така да са изобразявали това, което са видели сами.