К осмическият телескоп “Джеймс Уеб” прекара три години в наблюдение на отдалечени галактики, черни дупки и далечни планети, но последното му откритие беше малко по-близо до дома.

Космическият телескоп “Джеймс Уеб” откри копие на Земята?

Екип от астрономи на НАСА наскоро насочи космическия телескоп към покрайнините на нашата собствена галактика Млечен път, за да види някои плътни космически облаци, дом на звездни клъстери, подложени на звездообразуване.

Вижте новата космическа станция на НАСА! (СНИМКИ)

Регионът, който привлече вниманието на изследователите, е наричан "екстремната външна галактика" - и това не е преувеличение. Докато Земята се намира на около 26 000 светлинни години от мястото, известно като галактически център, външните части на Млечния път са още по-далеч, на около 58 000 светлинни години от централния регион на нашата галактика.

УЧЕНИ: Астероидът на извънземните ръждясва, бил експлоатиран и захвърлен!

Зашеметяващото изображение, заснето от телескопопа „Джеймс Уеб”, показва новообразувани звезди във външната галактика, излъчващи струи материал във всички посоки, разположени на фона на море от галактики и червени облаци от газ.

Показани в безпрецедентна разделителна способност, изображенията на “Уеб” са позволили на учените да проучат по-добре образуването на звезди във външната част на Млечния път, каза в изявление астрономът Нацуко Изуми, който ръководи проучване с най-новите открития.

НАСА засне уникално изригване на вулкан на 590 милиона км от Земята (СНИМКИ)

„Можем да получим много мощни и впечатляващи изображения на тези облаци с “Уеб“, каза Изуми, учен от университета Гифу и Националната астрономическа обсерватория на Япония. „Не очаквах да видя такова активно звездообразуване и впечатляващи струи.“

Изследователите са използвали най-съвременната инфрачервена камера на “Уеб“ и  инструмент със среден инфрачервен диапазон.

Полученото изображение, компилирано от тези секции на външната галактика, изобразява млади протозвезди, които са толкова рано в своята звездна еволюция, че все още събират маса от родителските молекулярни облаци. На изображението се виждат и изтичания на прегрят газ, наречен "плазма", както и мъгляви структури.

*Източник: USA Today