0

М инистърът на финансите Асен Василев е най-популярен в българската версия на интернет търсачката Google и за него се появяват около 3 790 000 резултата. Най-малко информация се намира за Александър Йоловски от Министерството на електронното управление.

По този признак за популярност премиерът акад. Николай Денков има най-висок резултат (7,59 милиона) и той е повече от два пъти по-голям от този на вицепремиера и министър на външните работи Мария Габриел (3,06 млн.), която ще изземе функциите му в правителството в началото на март.

Това показва проверка на „Телеграф“ за членовете на правителството малко преди предстоящата ротация. При нея отчитаме най-голямата стойност на автоматично посочения от търсачкта приблизителен брой резултати за членовете на кабинета. За някои от тях са използвани и уточняващи думи с цел да се види позиционирането им в контекста на конкретната позиция, която заемат в настоящия Министерски съвет.

Водачи

Сред лидерите в своеобразната класация са вътрешният министър Калин Стоянов и този на отбраната Тодор Тагарев, които често попадат в медийни фокус на вниманието, а резултатите в интернет са предимно от публикации в информационни сайтове. Водещ в това отношение е и министърът на земеделието Кирил Вътев, който заради все по-зачестяващите протести в страната също често излиза на преден план и води преговори за удовлетворяване на различни искания заедно с премиера. Той обаче има своята публична история и преди да заеме поста в настоящия кабинет. Още от средата на 90-те години той е начело на асоциацията на месопреработвателите и е популярен и като предприемач.

За министъра на туризма Зарица Динкова търсачката отбелязва около 314 000 резултата, но в комбинация между името и длъжността министър на туризма се отчитат само 56 300. Над 30 000 хиляди са проявили интерес към партията, от която е излъчена Динкова, а доста повече са искали да разберат нещо за семейството й. 3130 търсения свързват Зарица с думата „костенурка“ покрай случая, с който тя нашумя покрай наводненията в Царево в началото на есента.

Дублиране

Интересен е случаят с Румен Радев. Това име в последно време безспорно е сред най-споменаваните в държавата. От публичните личности, които го носят, най-малък е приносът на министъра на енергетиката. В Google резултатите от търсачката за него са 120 000 срещу 817 хиляди за президента. Повече от министъра, но доста по-малко от държавния глава има Румен Радев от „Игри на волята“ (303 000).

Министърът на спорта също има доста пълни съименници, включително и двукратния футболист на година и капитан на Локо (Пд). Димитър Илиев в комбинация с автомобилен състезател отчита 12 200 търсения, но популярността му като министър на спорта расте до над 79 хиляди. „Димитър Илиев министър“ събира 291 000.

Името Александър Йоловски отчита 73 700 в комбинация с „министър“ 61 000, а заедно с „министър на електронното управление“ 12 500. Общо взето обаче, той набра най-голяма популярност около скандала с машинното гласуване на местните избори през есента. В няколко различни комбинации на името на министъра с „машини“, „машини за гласуване“ или „машинно гласуване“ общия брой резултати набъбват до около 120 000.

Министърът на иновациите и растежа Милена Стойчева също е сред личностите в кабинета, за които се намира най-малко в интернет. Търсенията за името „Милена Стойчева“ по принцип са малко под 190 хиляди, а в комбинация с думата „министър“ се стопяват до едва 69 700.

Коректно

За министъра на екологията и околната среда Юлиян Попов от значение е и дали се изписва коректното първото име, защото се появяват резултати и за „Юлиан“. Общият брой показвания достига 321 000. Те обаче отчитат и изявите му като писател и журналист, преди да седне в министерското кресло, а, разбира се, и доста негови съименници. Министърът на културата Кръстю Кръстев обърква донякъде търсачката с това, че е съименник с един от двигателите на литературния кръг „Мисъл“ в първата четвърт на 20-и век. Актьорът и бивш директор на пловдивския театър определено добавя към своето присъствие в мрежата, след като бе избран за поста в правителството на Николай Денков и Мария Габриел.

Богдан Богданов е популярна комбинация на име и фамилия в страната. Хора от различни сфери на обществото с това име са провокирали интерес към себе си. За това и търсачката отчита общо над 1,5 млн. натиснати ентера след това име. За „Богдан Богданов финансист“ са питали 300 хиляди, а за министър с това име – 189 хиляди. Почти в толкова случая са търсили и каква е партийната му принадлежност. Конкретно за „Богдан Богданов министър на икономиката“ Гугъл отчита около 64 300 резултата.

КАБИНЕТЪТ В ТЪРСАЧКАТА

Николай Денков – 7 590 000

Асен Василев – 3 790 000

Мария Габриел – 3 060 000

Калин Стоянов – 1 810 000

Тодор Тагарев – 1 610 000

Кирил Вътев – 1 500 000

Атанас Славов – 1 080 000

Христо Хинков - 398 000

Юлиян Попов – 321 000

Андрей Цеков – 319 000

Зарица Динкова – 314 000

Богдан Богданов – 300 000

Георги Гвоздейков – 296 000

Димитър Илиев – 291 000

Кръстю Кръстев 224 000

Милена Стойчева – 189 000

Иванка Шалапатова – 161 000

Румен Радев – 120 000

Александър Йоловски – 73700

*Данните са към 10 февруари

Бойко Борисов доминира при политическите лидери

Мрежата предоставя най-много търсения за лидера на ГЕРБ Бойко Борисов при съпоставката между политическите лидери и шефове на парламентарни групи. За него резултатите са около 5 120 000. След него се нарежда председателят на парламентарната група на ДПС Делян Пеевски с 4 млн. Съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков отстъпва в това отношение на Асен Василев и за него се показват 3 370 000 резултата. Повече има Корнелия Нинова от БСП – 3 580 000. Интересно е, че в политически контекст за Славия Трифонов, който създаде и ръководи „Има такъв народ“, се намират 1 601 000 публикации, които са съвсем малко повече от шефа на парламентарната група на ИТН Тошко Йорданов (1 460 000). Най-малко резултати все още има за лидера на „Възраждане“ Костадин Костадинов – 1,25 милиона.

Данните зависят от време, контекст и персонализация

Администраторите на Google уточняват, че резултатите от търсенията може да се различават от тези на други хора, коти използват Google Търсене. Разликите са въз основа на фактори като време, контекст или персонализирани резултати. Времето е от значение заради това, че редовно се добавя ново съдържание от мрежата скоро. Хората, които търсят с няколко часа или дори няколко минути разлика един от друг, може да видят изменения заради съдържанието, което е станало достъпно междувременно. Разлики може да има и в зависимост от това кой център за данни реагира на търсенето.

При отчитането на контекста се извеждат по-подходящи резултати. Персонализираните резултати са съобразени с конкретния потребител въз основа на активността му и така може да осигури по-уместна и полезна информация. То не засяга всички резултати от търсенето. Вместо това някои резултати може да са персонализирани, а други – не.