0

С оциалните мрежи стават международни панаири за продукти на малки фирми и занаятчии и чрез тях достигат до милиони потребители.  В днешната глобализирана икономика дигиталният маркетинг се превръща в мощен инструмент, който позволява на българските фирми да надхвърлят границите на националния пазар и да се наложат успешно на международната сцена. Това заяви Пламен Миков, експерт по дигитални комуникационни стратегии, пред „Телеграф“.

Рекламата и магазините в онлайн пространството помага на бизнеса да продава в чужбина на малки и семейни фирми. Чрез нея те могат да се развиват и адаптират своите стратегии за различни европейски пазари.

Граници

Дигиталният маркетинг е като паспорт, който позволява на компаниите да прескочат географските граници и да достигнат до клиенти по цял свят. Това е особено важно за малките и средните предприятия, които нямат ресурсите да отварят физически магазини в чужбина.

Уебсайтът и онлайн магазинът се превръщат във виртуални витрини, достъпни 24/7 за клиенти от всички краища на света. Социалните мрежи пък са като международни панаири, където фирмите могат да представят продуктите си пред милиони потенциални клиенти. А чрез рекламата в търсачки като Google българските продукти могат да се появят на първо място в резултатите дори когато търсенето е на чужд език.

Пример

Една българска фирма за ръчно изработени бижута използва дигиталния маркетинг, за да достигне до клиенти в САЩ и Канада. Те превеждат сайта си на английски, създават профили в социалните мрежи и пускат таргетирана реклама. Благодарение на тези усилия те успяват да утроят продажбите си за една година и да изградят лоялна клиентска база отвъд океана.

Дигиталният маркетинг дава възможност на малките и средните фирми да се конкурират с големите играчи на пазара, без да се налага да инвестират огромни суми в реклама. Красивите снимки и видеа в социалните мрежи са като модни ревюта, които могат да достигнат до хиляди хора. Сътрудничеството с инфлуенсъри пък е като да имаш личен стилист, който да препоръча твоите продукти на своите последователи. А добре направеният онлайн магазин е като уютен бутик, в който клиентите могат да разглеждат и пазаруват на спокойствие.

Едно малко ателие за детски дрехи в Пловдив използва дигиталния маркетинг, за да стане известно в цялата страна. Те снимат красиви модели на своите дрешки, които публикуват в социалните мрежи. Работят с блогъри майки, които споделят своите впечатления от продуктите им. Създават и онлайн магазин, в който клиентите могат да поръчат лесно и бързо. Днес това малко ателие е любима марка за много български семейства.

Европа е континент с богато културно и езиково разнообразие, което се отразява и на потребителското поведение. Затова българските фирми, които искат да покорят европейските пазари, трябва да са готови да адаптират своите маркетингови стратегии към спецификата на всяка държава.

В Германия са взискателни към произхода, в Италия към вкуса  

Български фирми могат да пробият онлайн към чужди пазари, но е важно преди това да са информирани за изискванията в съответната държава. Да вземем например една българска компания за здравословни храни, която иска да навлезе на пазара в Германия и Италия.

В Германия потребителите са много информирани и взискателни към качеството и произхода на храните. Компанията трябва да подчертае биосертификатите си, да използва ясен и информативен език в комуникацията си и да предложи продукти, които отговарят на специфичните хранителни предпочитания на германците.

Италианците пък са известни с любовта си към вкусната храна и традициите. За да спечели сърцата им, българската фирма може да заложи на автентични рецепти, да използва емоционален език в рекламите си и да подчертае връзката между българската и италианската кухня.