К ариерна платформа в здравеопазването работи у нас. Тя свързва работодатели със служители и обратното и цели да върне престижа на професиите в здравеопазването. Повече за нея и мисията й разказа пред „Телеграф“ един от създателите й Петър Джиджев.
Началото
Преди 3 години направихме агенция за подбор на персонал, с която искахме да дадем фокус на здравеопазването, тъй като дефицитът в сектора е налице. „Първите ни клиенти бяха компании от здравеопазването. В процеса по търсене на кандидати видяхме острата липса на инструмент, с който по лесен начин можеш да се свържеш с работодатели или да намериш кандидати за работа. Няма много възможности“, каза той. Джиджев заяви, че платформата е полезна на завършващите лекари, които чрез нея могат да намерят място за специализация, защото досега те е трябвало да влязат в сайта на всяка болница и да търсят възможности. „Искахме да направим място, където да дадем трибуна и възможност да се позиционират обяви на водещи работодатели в сектора и да направим по-лесен самия път по кандидатстване и видимост на тези обяви“, обясни той и добави, че една от основните функции на Medboard е автоматичният подбор. За да може специалист, завършил медицина или здравни грижи, да се възползва от услугите на платформата, трябва да се регистрира и да попълни профила си. По този начин работодателите могат да получат достъп до информацията на кандидата, а от друга страна, самият специалист да получава подходящи предложения за работа.
Петър Джиджев
Кауза
Петър Джиджев разказа, че една от каузите им е платформата да даде повече видимост и повече престиж на професиите, свързани със здравеопазването. „В последните години като че ли има доста отрицателно мнение в обществото както за нива на възнагражденията, така и за отношение и за други неща. Ние обединяваме много работодатели от сектора и ги рекламираме като такива“, заяви Джиджев и добави, че идеята им е повече специалисти, студенти, дори и ученици да виждат, че в здравеопазването има подходящи възможности за тях - с добри възнаграждения, със стандарти, с кариерно развитие. „Истината е, че ги има. Има такива болници, фармацевтични и клинични компании, лаборатории“, подчерта той и добави, че другата им кауза е да задържат бъдещите специалисти тук и да им покажат, че имат перспективи. Мениджърът коментира, че един от проблемите, който се опитват да разрешат, е липсата на достъп до информация, тъй като част от този бизнес нямат отдел, който да се занимава с рекламирането им като работодател.
Обяви
Предприемачът разказа, че към момента в тяхната платформа има обяви както от частни болници, лаборатории, клинични компании, така и от държавни болници като ИСУЛ, голямата болница в Русе, Националната кардиологична болница. Джиджев каза, че в момента водят преговори с „Пирогов“. Мениджърът коментира, че кадри липсват в целия сектор, като сред тях са общопрактикуващите лекари, медици, дентални специалисти, медицински сестри, педиатри и др. От думите му стана ясно, че за по-малко от три месеца от пускането на сайта в него има регистрирани 42 фирми – български и чуждестранни, и над 1000 потребители, които гледат подходящите за тях обяви, като в момента активните са 276. За последния месец платформата е посетена от над 40 000 души.
Владимир Симеонов