0

И нфлуенсърите в социалните мрежи са големият хит на съвременния рекламен бизнес.

През последните години все по-ясно стана, че потребителите са много по-способни да харесат даден продукт, защото известен или дори не съвсем известен инфлуенсър го тества във Facebook, oтколкото като го видят по телевизията. Започнал основно от известни личности, трендът постепенно се разшири и към т.нар. микро- и миниинфлуенсъри - хора, които не са известни в обществото и имат дори по-малко от 5000 последователи. Но изкарват пари от това да рекламират продукти пред дори и сравнително ограничена аудитория.

Подход

Сега обаче големите технологични компании започват да разработват програми, чрез които де факто всеки може да прави пари като инфлуенсър, пише Insider. Amazon вече има няколко програми за инфлуенсъри, като Amazon Associates, Storefront и Amazon Live. Програмите предлагат набор от инструменти, които улесняват хората да печелят пари чрез популяризиране на продукти или услуги в социалните мрежи. За да станат инфлуенсъри на Amazon, потребителите могат да се регистрират директно на сайта и да свържат към своя акаунт съответно профила си в YouTube, Instagram, Facebooк или TikTok.

Инструменти

Освен програмата Associates гигантът за електронна търговия има няколко основни програми, които инфлуенсърите могат да използват. The Drop: Brands предлага партньорство с модни инфлуенсъри за създаване на лимитирана колекция от дрехи. Друг инструмент е Inspire. Това е подобна на TikTok функция, при която създателите могат да публикуват вертикални видеоклипове относно артикули и услуги, които могат да се пазаруват онлайн. Налице е и Amazon Live - платформата за стрийминг на живо, която предлага комисиона от всяка продажба. Има и Creator Connections, който пък свързва производители и инфлуенсъри. Някои инфлуенсъри правят пари в Amazon пък, като преглеждат продукти и качват видеоклипове с разопаковане на продукт.

Ревюта

Пред Insider инфлуенсър описва, че изкарва по $16 000 на месец, като прави клипове с ревюта на продукти. Но как можете да постигнете това? Amazon работи с различни инфлуенсъри в различни платформи, а също и категории съдържание като мода, дом, красота и технологии. „Ние не търсим само един конкретен човек“, казва Кейти Скот, шеф на програмата за инфлуенсъри. „Подобно на начина, по който привличаме клиенти от най-различен произход, ние мислим по същия начин и за инфлуенсърите. Трябват ни всякакви хора“, добавя тя. Сал Фарзин например е технологичен потребител на пълен работен ден с почти 3 милиона последователи в Tik-Tok. Той казва, че около 80% от неговия шестцифрен доход идва от популяризиране на продукти в Amazon. Той препоръчва да използвате продукти, преди да ги препоръчате, защото неверните твърдения за техните характеристики могат да съсипят доверието на вашата аудитория.

Комисиона

Инфлуенсърите получават приходи под формата на комисиона. Тя се генерира всеки път, когато потребител закупи даден продукт, след като е проследил линк от техния профил. В зависимост от продукта комисионата варира от 1 до 20%. Има обаче и допълнителни плащания, които могат да варират от $2000 до $9000, сочи проучване на Insider. YouTube потребителят Jeremy Sciarappa например изкарва по $60 000 годишно от видеоклипове с рецензии на стоки и услуги. „Когато започвах, вече имах много продукти от Amazon, така че не трябваше да купувам нищо. Просто обиколих апартамента си и започнах да правя ревюта на всичко, което имам и от което съм доволен“, казва инфлуенсърът.