0

Е дин от най-популярните онлайн магазини се оказа опасен, тъй като част от стоките му могат сериозно да навредят на здравето ни.

Става въпрос за китайското онлайн пазарно приложение, което мълниеносно превзе света с изгодни цени и огромни отстъпки. Стоки като раница за 5 евро, бързо разбиха големите сайтове като Amazon и по тази причина не е изненадващо, че приложението е свалено от милиони хора по света.

Документален филм по британския канал Channel 4 Dispatches разследва дали ниските цени на някои продукти са твърде добри, за да са истина. В половинчасовата програма създателят на продукцията разкрива опасни нива на токсични материали в редица продукти, включително детски дрехи.

Токсикологичните тестове, поръчани от нашия екипа, стоящ зад филма, установяват, че сребърна огърлица от за 4 евро съдържа десет пъти повече количество олово, от разрешеното по закон в Обединеното кралство. Други продукти, като златна верижка от 5 евро, също съдържат прекомерни количества тежки метали. Продължителното излагане на тежки метали може да причини сериозни психични и физиологични проблеми, като увреждане на бъбреците и белите дробове.

Професор Лорънс Харууд, органичен химик в университета в Рединг, каза: „Много съм загрижен. Децата под шест години са особено уязвими към отравяне с олово и то може да има всякакви ефекти върху умственото и физическото развитие. Това може да причини неврологични проблеми както при млади, така и при стари“.

Temu, чиято компания майка се оценява на 300 милиарда евро, успява да поддържа разходите си изключително ниски, а печалбите огромни защото всъщност е пазар, а не производител. Сайтът предоставя онлайн платформа за хиляди китайски фирми, за да продават стоките си директно на клиентите, премахвайки посредника и правейки огромни спестявания.

Създателите на филма по Channel 4 също така предупреждават, че приложението на Temu не винаги предоставя достъп до Общите условия и Политиката за поверителност, което би трябвало сериозно да притесняват клиентите. В отговор говорител на Temu каза, че компанията е „открила, че има грешка, засягаща малък брой потребители. Това вече е поправено.”